Trnava (19.
marca 2010) – Pod vplyvom doznievajúcich dopadov finančnej
a hospodárskej krízy očakáva koncern PSA Peugeot Citroën v roku 2010
pokles celkového dopytu na európskom automobilovom trhu o zhruba 9
%. Avizovaný výpadok predaja bude po nadpriemerne úspešnom roku
2009 a tohtoročnom prvom štvrťroku znamenať pre trnavskú automobilku
PSA nevyhnutnosť zastavenia produkcie na celkovo 13 pracovných dní
v nasledujúcich mesiacoch apríl, máj a jún. Väčšiu časť odstávky
využijú zamestnanci na intenzívne odborné školenia a tréningy
v teréne, s cieľom zvýšiť konkurenčnú schopnosť trnavského závodu.
Trnavská automobilka v rokoch
2010-2011 neprepustí ani jedného pracovníka
Napriek náročnej
situácii na trhu trnavská automobilka s 3 000 zamestnancami potvrdzuje
svoj záväzok, že v rokoch 2010-2011 neprepustí ani jedného pracovníka
z organizačných dôvodov. V čase odstavenej výroby zamestnanci neprídu
o svoju mzdu, ktorej základná časť sa od januára 2010 napriek kríze
zvyšovala o 1,5 % a jej pohyblivá časť o minimálne 11,8 %. „Na
pokles dopytu sa nebudeme prizerať pasívne. Naopak, premeníme ho
na konkurenčnú výhodu a vylepšením pracovných postov pripravíme
závod na nové projekty s lepším využitím jeho výrobných kapacít,“
hovorí generálny riaditeľ PSA Slovakia Luciano Biondo.
Moderný Systém
výroby PSA
Trnavský PSA
po úspešnom spustení výroby v roku 2006 začal od roku 2007 uplatňovať
moderný Systém výroby PSA. Jeho postupnou aplikáciou a zaškoľovaním
zamestnancov od najvyšších stupňov riadenia sa podarilo do konca
roku 2008 výrazne zlepšiť ukazovatele kvality. Tento progres bol
jedným z dôvodov, prečo bola v Trnave exkluzívne spustená výroba
nového modelu Citroën C3 Picasso. Momentálny výpadok výroby bude
príležitosťou na zlepšenie bezpečnosti a ergonómie jednotlivých
pracovných postov v rámci Systému výroby PSA.
O skupine PSA Peugeot
Citroën.
Automobilka
v Trnave je technologicky najnovšou
v skupine PSA Peugeot Citroën. Strategická
investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla
do spustenia výroby 700 mil. EUR. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu
Peugeot 207. Už v prvom štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën
C3 Picasso, ktorá sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do
spustenia jeho výroby dosiahli ďalších 100 mil. EUR.
Aktuálne sa od januára 2010 v dvoch pracovných zmenách produkuje
viac ako 900 automobilov denne. Vlani opustilo výrobné
pásy trnavskej automobilky takmer 205.000 vozidiel,
čo je o 10 % viac, ako v roku 2008.
S týmto výsledkom sa PSA Slovakia zároveň stala
najväčším finálnym výrobcom vozidiel na Slovensku za rok 2009.
Zdroj:
PSA Peugeot Citroën.
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: