Bratislava (5. februára 2010) -
Spoločnosť SAS, ktorá vyvíja softvér pre biznis analytiku, uplatňuje
v prístupe k zamestnancom na Slovensku rovnaké zásady, aké jej vyniesli
prvenstvo v prestížnom rebríčku amerického magazínu Fortune
o najlepšieho zamestnávateľa tohto roku. SAS v trinásťročnej histórii súťaže nikdy nechýbal v rebríčku stovky
firiem, ktoré sa o svojich ľudí starajú najlepšie a päťkrát sa dostal
do prvej päťky.
Základné princípy a filozofiu
riadenia ľudí firma prenáša aj na Slovensko
Okrem USA sa globálne najväčšia súkromne vlastnená
softvérová spoločnosť umiestnila doteraz v rôznych rebríčkoch, ktoré
hodnotia kvalitu pracovného prostredia, na popredných priečkach v 12
krajinách z celého sveta. Filozofia spoločnosti SAS je jednoduchá, ale efektívna:
Zaobchádzajte s ľuďmi tak, ako by boli v podnikaní hlavná odlišnosť
a oni tou odlišnosťou budú. Hoci benefity slovenského SASu nie sú také rozsiahle, ako majú
zamestnanci v americkej centrále, základné princípy a filozofiu
riadenia ľudí firma prenáša aj na Slovensko.
Benefity nie sú zamestnancom pevne dané - sami si ich
môžu flexibilne určovať a prispôsobovať
Okrem štandardných
zamestnaneckých výhod, ku ktorým patria rôzne poukážky a jazykové
kurzy, prepláca firma svojim ľuďom životné a úrazové poistenie. Navyše,
každý zamestnanec má nad rámec zákonom určenej doby nárok na päť
bonusových dní dovolenky a desať dní takzvaných sick days, počas
ktorých mu firma prepláca práceneschopnosť v plnej výške tak, akoby
normálne pracoval.
„SAS vždy veril, že podnikanie je o ľuďoch – bez ohľadu na to, či
ide o zákazníka, zamestnanca, alebo partnera,“ hovorí Lenka Barteková,
riaditeľka HR oddelenia v SAS pre Slovenskú a Českú republiku.
Lenka Barteková nepovažuje materiálne benefity na jediný motivátor,
ktorý podporuje inovatívnosť, výkonnosť a lojalitu ľudí. „Niekedy viac
záleží na nehmatateľných veciach, akými sú priateľská a otvorená
atmosféra a tú naši zamestnanci vo firme majú. Dostávajú priestor robiť
veci, ktoré ich bavia a nie sú pritom zaťažení extrémnou byrokraciou
a mnohými úrovňami riadenia. SAS má plochú organizačnú štruktúru, takže
obrazne povedané, ani k majiteľovi a prezidentovi spoločnosti Jimovi
Goodnightovi nikto nemá ďaleko,“ dodáva.
Priemerná doba zotrvania zamestnanca v slovenskom aj českom SASe je štyri roky
Pre rok 2010 dal majiteľ a prezident spoločnosti SAS Jim Goodnight
zamestnancom po celom svete rovnaký prísľub ako začiatkom vlaňajška:
„SAS nebude nikoho prepúšťať. Priveľa podnikov po celom svete minulý
rok obetovalo zamestnancov a benefity, aby znížili náklady. SAS zaujal
opačný postoj a boli sme za to odmenení lojalitou zamestnancov
a celkovým úspechom v biznise.“
O SAS-e
SAS je popredným poskytovateľom riešení v oblasti business
analytics a odborných služieb. SAS, ktorý má viac ako 10 000
zamestnancov vo viac ako 400 pobočkách v 110 štátoch sveta, využíva
celosvetovo viac ako 44 000 organizácií pre zlepšenie svojej výkonnosti
pomocou spracovania obrovských objemov údajov, čo vedie napr. k
rýchlejším a presnejším strategickým podnikateľským rozhodnutiam,
ziskovejším vzťahom so zákazníkmi a dodávateľmi a dodržiavaniu
regulačných požiadaviek. Od roku 1976 dáva SAS svojím zákazníkom na
celom svete THE POWER TO KNOW®. Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od
roku 1995 a špecializuje sa hlavne na finančný sektor, telekomunikácie,
utility a verejný sektor. Medzi najvýznamnejších klientov SAS na
Slovensku patrí napr.: UniCredit Bank Slovakia, a.s.; VÚB, a.s.;
Allianz – Slovenská poisťovňa Slovensko, a. s.; OTP Banka Slovensko, a.
s.; Slovenská Sporiteľňa, a. s. T-Mobile, a. s.; Orange Slovensko, a.
s.; SPP, a.s., U.S.Steel Košice, s. r. o. a iné. Viac informácií
nájdete na www.sas.com/slovakia.
Zdroj:
SAS Slovakia
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: