Hartberg
/Bánovce nad Bebravou (27. január 2010) - Mliekarenská
spoločnosť MILSY, a.s. v Bánovciach
nad Bebravou preventívne sťahuje z trhu
výrobky od svojho rakúskeho subdodávateľa Prolactal GmbH Werk Hartberg,
z dôvodu výskytu listérie (Listeria monocytogenes) v jednom prípade
v Nemecku. MILSY promptne
reaguje na informáciu od svojho rakúskeho dodávateľa Prolactal GmbH
Werk Hartberg, že sa v Nemecku v jeho výrobku zistila prítomnosť baktérie
Listeria monocytogenes.
Keďže MILSY distribuuje pod svojou značkou
niektoré výrobky od Prolactal GmbH Werk Hartberg, z bezpečnostných
dôvodov sťahuje z trhu všetky výrobky od tohto dodávateľa. „V záujme
ochrany spotrebiteľov preventívne sťahujeme z trhu všetky
nízkotučné syry radu Bánovecké syrčeky Milsy 100 g, Bánovecké
syrčeky paprikové Milsy 100 g a Pôstny syr Milsy s bielou plesňou,
ktoré boli vyrobené v januári 2010 a majú trvanlivosť do 20.1., 9.2.
a 28.2. A to aj napriek tomu, že kontrolné odbery z týchto výrobkov
výskyt baktérie Listeria monocytogenes nepotvrdili. O vzniknutej situácii
sme už informovali všetkých obchodných partnerov, ktorí naše výrobky
predávajú,“ hovorí Stanislav Voskár, predseda predstavenstva a výkonný
riaditeľ MILSY, a.s.
„Je potrebné
pripomenúť, že výskyt spomínanej baktérie sa v žiadnom prípade
netýka našej prevádzky v Bánovciach nad Bebravou a spoločnosť MILSY
okamžite prerušila odber výrobkov od spoločnosti Prolactal GmbH
Werk Hartberg až dovtedy, pokiaľ kontrolné odbery z nových výrobkov
potvrdených Štátnou veterinárnou a potravinovou správou v Rakúsku
nepotvrdia ich nezávadnosť“, dodáva Stanislav Voskár.
MILSY nedisponuje
informáciou, že by sa Slovensku objavil prípad nákazy po konzumácii
výrobkov dodávaných od spoločnosti Prolactal GmbH Werk Hartberg,
je však nutné mať na zreteli, že listérie môžu spôsobiť ťažké
infekčné ochorenia u chorých, oslabených, tehotných alebo u novorodencov.
Infekcia sa u zdravých ľudí vyskytuje len ojedinele. „Všetci
spotrebitelia, ktorí si spomínané výrobky na trhu už zakúpili,
môžu ich vrátiť na mieste, kde si výrobok zakúpili a budú im vrátené
peniaze. Za spôsobené problémy sa svojim odberateľom a spotrebiteľom
úprimne ospravedlňujeme, napriek tomu, že sme vzniknutú situáciu
nespôsobili,“ dopĺňa Stanislav Voskár. O nových skutočnostiach
v tomto prípade bude MILSY priebežne informovať.
Zdroj:
MILSY
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: