Deloitte analyzuje najvýznamnejšie trendy v mediálnom sektore

Publikovan: 27.01, 2010    Tma: Deloitte

Bratislava (27. januára 2010) – Odborníci spoločnosti Deloitte v oblasti médií zverejnili svoje prognózy vývoja mediálneho sektora v roku 2010. Predpovedajú, že najväčší nárast výnosov z poskytovania služby video na želanie (video-on-demand – „VOD“) bude pochádzať z prekvapujúceho zdroja: bežných predajných automatov. Počet DVD distribuovaných prostredníctvom predajných automatov sa v roku 2010 zdvojnásobí.

Tohtoročné prognózy sa venujú mnohým témam, okrem iného aj prvenstvu programových schém vysielacích spoločností. Predpokladá sa, že viac ako 90 % televízneho vysielania a 80 % rozhlasového vysielania sa bude prijímať práve týmto spôsobom, čo znamená, že aj v roku 2010 budú naďalej prevládať lineárne služby, a to aj napriek rozširujúcim sa možnostiam nelineárnych služieb” uviedol Dariusz Nachyla, vedúci skupiny pre technológie, média a telekomunikácie (TMT) spoločnosti Deloitte Central Europy.

Rok 2010 bude začiatkom prepojeného používania internetu a televízie. Za zbližovaním internetu s televíziou budú stáť pravdepodobne používatelia, ktorí budú prepájať svoje televízne prijímače a laptopy, MP3 prehrávače alebo iné zariadenia s webovými prehliadačmi. Internetové stránky, ktoré sú špecificky navrhované tak, aby divákom umožnili reagovať na sledovaný program, by sa mali stať zdrojom zábavy pre verejnosť, uspokojiť zadávateľov reklamy a zvýšiť tržby vysielacích spoločností” uviedol Juan Carlos Garcia, partner zodpovedný za TMT sektor, Deloitte Slovensko.

Lineárnym službám narástli krídla: televízne a rozhlasové vysielanie si zachováva prvenstvo

Hoci sa rok 2010 vnímal ako začiatok konca lineárnych služieb, medzi lineárnymi a nelineárnymi službami aj naďalej zostáva značná priepasť. Napriek narastajúcemu sortimentu nelineárnych služieb, prevažnú časť obsahu budú diváci, resp. poslucháči sledovať podľa programových schém vysielacích spoločností; konkrétne týmto spôsobom bude sledovať vyše 90 % divákov televízneho vysielania a vyše 80 % poslucháčov rozhlasového vysielania.

Vedúce postavenie lineárnych vysielacích služieb sa môže dokonca rozširovať v rozvojových krajinách, kde bude mať nárast predaja televíznych prijímačov za následok zvyšovanie počtu televíznych divákov, ale aj v rozvinutých krajinách, kde sa očakáva, že prechod na digitálne vysielanie zvýši spotrebu lineárnych služieb. K rozmachu lineárnych služieb môže prispieť aj spoplatnenie nelineárnych služieb, ktoré sa doteraz poskytovali bezplatne.

Televízia a internet patria k sebe, aj keď nemusia byť na tej istej obrazovke

Predpokladá sa, že po odštartovaní prepojenia internetu a televízie v roku 2010 sa obsah internetových stránok bude v čoraz väčšej miere kombinovať s televíznymi programami. Nedá sa však očakávať mohutný nárast tržieb z predaja televíznych prijímačov s možnosťou prepojenia na internet alebo boom v používaní rôznych prídavných zariadení k televíznym prijímačom; prepojenie internetu a televízie bude pravdepodobne oveľa pragmatickejšie.

Predpokladá sa, že prepojenie internetu a televízie sa bude v praxi realizovať prostredníctvom existujúcich televíznych prijímačov a zariadení, pričom pri ich „zbližovaní“ s internetom bude aktívnu úlohu zohrávať používateľ vzhľadom na časový nesúlad medzi narastajúcim spotrebiteľským dopytom po simultánnom využívaní internetu a televízie, a zvyčajne desaťročným cyklom obnovy televíznych prijímačov.

Používatelia budú prepájať svoje televízne prijímače so samostatnými zariadeniami umožňujúcimi prístup do webových prehliadačov, väčšinou laptopmi a netbookmi vybavenými technológiou WiFi, smartphonmi, MP4 prehrávačmi, a prenosnými hernými konzolami. Nárast popularity simultánneho používania internetu a televízie bude podnecovať televíznych tvorcov, aby vytvárali webové stránky, ktoré uspokoja potrebu divákov reagovať na práve sledovaný program.

Hudba ako služba je na vzostupe

Konečne by sa mohlo začať dariť predplatiteľským hudobným službám. Možno povedať, že ich doterajší vývoj bol dosť slabý. Tieto služby zaznamenali mierny úspech (niekoľko stoviek tisíc predplatiteľov na jednu službu), ale i potupný neúspech.

V roku 2010 by počet platiacich predplatiteľov — na rozdiel od jednotlivcov, ktorí sa len jednoducho zaregistrujú — mal po prvý krát presiahnuť 10 miliónov. Rozhodujúcim dôvodom pre využívanie týchto služieb by mal byť online a offline prístup do všetkých významných platforiem prostredníctvom mobilných telefónov a iných prenosných mediálnych zariadení.

Vzhľadom na to, že ročné predplatné sa pohybuje od 40 do 180 USD, celkové tržby budú pravdepodobne nízke, okolo 100 mil. USD, najmä v porovnaní s globálnymi tržbami z predaja CD (14,4 mld. USD) alebo zo sťahovania digitálnych nahrávok z internetu (6 mld. USD). Dochádza však preukázateľne k poklesu predaja CD nosičov, pričom nie je pravdepodobné, že by v prípade tohto média nastalo oživenie. Tým sa vytvára veľký priestor pre predplatiteľské služby.

Media Predictions 2010 Prognózy v oblasti médií na rok 2010
pdf v anglickom jazyku

Médiá sa neustále menia a rastú. Čo bude mať vplyv na vašu podnikateľskú činnosť?
Plné znenie správy so všetkými prognózami spoločnosti Deloitte môžete získať na webovej stránke www.deloitte.com/sk/tmt-prognozy-2010.
 

Informácie o štúdii

Séria prognóz na rok 2010 vychádza z interných a externých informácií z diskusií s klientmi členských firiem, z príspevkov 7 000 partnerov a manažérov členských firiem spoločnosti Deloitte, ktorí sa špecializujú na sektor technológií, médií a telekomunikácií, z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a poprednými výkonnými pracovníkmi na celom svete.

O spoločnosti Deloitte

Názov Deloitte zahŕňa jeden alebo viac subjektov organizácie Deloitte Touche Tohmatsu, asociácie Swiss Verein, a jej sieť členských firiem, z ktorých každá predstavuje samostatnú a nezávislú právnickú osobu. Detailnejší prehľad právnej štruktúry Deloitte Touche Tohmatsu a jej členských firiem nájdete na  internetovej stránke www.deloitte.com/sk/o-nas.

Spoločnosť Deloitte poskytuje audítorské, daňové a konzultačné služby a služby finančného poradenstva verejným a súkromným klientom pôsobiacim v rôznych odvetviach. Prostredníctvom globálne prepojenej siete členských firiem vo viac ako 140 krajinách Deloitte prináša odborné schopnosti na  svetovej úrovni a široké lokálne znalosti, aby pomohol klientom dosahovať úspechy, kdekoľvek pôsobia. Viac ako 169 000 odborných pracovníkov spoločnosti Deloitte je odhodlaných stať sa štandardom dokonalosti.

Odborníkov spoločnosti Deloitte spája firemná kultúra, založená na  spolupráci, ktorá podporuje bezúhonnosť, tvorbu významnej hodnoty pre trh a klientov, vzájomnú oddanosť a silu vyplývajúcu z kultúrnej rozdielnosti. Pracovníci spoločnosti Deloitte sa neustále vzdelávajú, získavajú podnetné skúsenosti a obohacujúce príležitosti pre rozvoj kariéry, priebežne posilňujú firemnú zodpovednosť, budujú dôveru verejnosti a pozitívne ovplyvňujú okolité prostredie.

© 2010 Deloitte Slovensko. Všetky práva vyhradené.


Zdroj: Deloitte

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Deloitte

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd