„Tohtoročné prognózy sa venujú mnohým témam, okrem iného aj
prvenstvu programových schém vysielacích spoločností. Predpokladá sa,
že viac ako 90 % televízneho vysielania a 80 % rozhlasového vysielania
sa bude prijímať práve týmto spôsobom, čo znamená, že aj v roku 2010
budú naďalej prevládať lineárne služby, a to aj napriek rozširujúcim sa
možnostiam nelineárnych služieb” uviedol Dariusz Nachyla, vedúci skupiny pre technológie, média a telekomunikácie (TMT) spoločnosti Deloitte Central Europy. „Rok 2010 bude začiatkom prepojeného používania internetu
a televízie. Za zbližovaním internetu s televíziou budú stáť
pravdepodobne používatelia, ktorí budú prepájať svoje televízne
prijímače a laptopy, MP3 prehrávače alebo iné zariadenia s webovými
prehliadačmi. Internetové stránky, ktoré sú špecificky navrhované tak,
aby divákom umožnili reagovať na sledovaný program, by sa mali stať
zdrojom zábavy pre verejnosť, uspokojiť zadávateľov reklamy a zvýšiť
tržby vysielacích spoločností” uviedol Juan Carlos Garcia, partner zodpovedný za TMT sektor, Deloitte Slovensko. Hoci sa rok 2010 vnímal ako začiatok konca lineárnych služieb, medzi
lineárnymi a nelineárnymi službami aj naďalej zostáva značná priepasť.
Napriek narastajúcemu sortimentu nelineárnych služieb, prevažnú časť
obsahu budú diváci, resp. poslucháči sledovať podľa programových schém
vysielacích spoločností; konkrétne týmto spôsobom bude sledovať vyše 90
% divákov televízneho vysielania a vyše 80 % poslucháčov rozhlasového
vysielania. Vedúce postavenie lineárnych vysielacích služieb sa môže dokonca
rozširovať v rozvojových krajinách, kde bude mať nárast predaja
televíznych prijímačov za následok zvyšovanie počtu televíznych
divákov, ale aj v rozvinutých krajinách, kde sa očakáva, že prechod na
digitálne vysielanie zvýši spotrebu lineárnych služieb. K rozmachu
lineárnych služieb môže prispieť aj spoplatnenie nelineárnych služieb,
ktoré sa doteraz poskytovali bezplatne. Predpokladá sa, že po odštartovaní prepojenia internetu a televízie
v roku 2010 sa obsah internetových stránok bude v čoraz väčšej miere
kombinovať s televíznymi programami. Nedá sa však očakávať mohutný
nárast tržieb z predaja televíznych prijímačov s možnosťou prepojenia
na internet alebo boom v používaní rôznych prídavných zariadení k
televíznym prijímačom; prepojenie internetu a televízie bude
pravdepodobne oveľa pragmatickejšie. Predpokladá sa, že prepojenie internetu a televízie sa bude v praxi
realizovať prostredníctvom existujúcich televíznych prijímačov
a zariadení, pričom pri ich „zbližovaní“ s internetom bude aktívnu
úlohu zohrávať používateľ vzhľadom na časový nesúlad medzi narastajúcim
spotrebiteľským dopytom po simultánnom využívaní internetu a televízie,
a zvyčajne desaťročným cyklom obnovy televíznych prijímačov. Používatelia budú prepájať svoje televízne prijímače so samostatnými
zariadeniami umožňujúcimi prístup do webových prehliadačov, väčšinou
laptopmi a netbookmi vybavenými technológiou WiFi, smartphonmi, MP4
prehrávačmi, a prenosnými hernými konzolami. Nárast popularity
simultánneho používania internetu a televízie bude podnecovať
televíznych tvorcov, aby vytvárali webové stránky, ktoré uspokoja
potrebu divákov reagovať na práve sledovaný program. Konečne by sa mohlo začať dariť predplatiteľským hudobným službám.
Možno povedať, že ich doterajší vývoj bol dosť slabý. Tieto služby
zaznamenali mierny úspech (niekoľko stoviek tisíc predplatiteľov na
jednu službu), ale i potupný neúspech. V roku 2010 by počet platiacich predplatiteľov — na rozdiel od
jednotlivcov, ktorí sa len jednoducho zaregistrujú — mal po prvý krát
presiahnuť 10 miliónov. Rozhodujúcim dôvodom pre využívanie týchto
služieb by mal byť online a offline prístup do všetkých významných
platforiem prostredníctvom mobilných telefónov a iných prenosných
mediálnych zariadení. Vzhľadom na to, že ročné predplatné sa pohybuje od 40 do 180 USD,
celkové tržby budú pravdepodobne nízke, okolo 100 mil. USD, najmä
v porovnaní s globálnymi tržbami z predaja CD (14,4 mld. USD) alebo zo
sťahovania digitálnych nahrávok z internetu (6 mld. USD). Dochádza však
preukázateľne k poklesu predaja CD nosičov, pričom nie je
pravdepodobné, že by v prípade tohto média nastalo oživenie. Tým sa
vytvára veľký priestor pre predplatiteľské služby. Séria prognóz na rok 2010 vychádza z interných a externých
informácií z diskusií s klientmi členských firiem, z príspevkov 7 000
partnerov a manažérov členských firiem spoločnosti Deloitte, ktorí sa
špecializujú na sektor technológií, médií a telekomunikácií,
z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a poprednými výkonnými
pracovníkmi na celom svete. Názov Deloitte zahŕňa
jeden alebo viac subjektov organizácie Deloitte Touche Tohmatsu,
asociácie Swiss Verein, a jej sieť členských firiem, z ktorých každá
predstavuje samostatnú a nezávislú právnickú osobu. Detailnejší prehľad
právnej štruktúry Deloitte Touche Tohmatsu a jej členských firiem
nájdete na internetovej stránke www.deloitte.com/sk/o-nas. Spoločnosť Deloitte
poskytuje audítorské, daňové a konzultačné služby a služby finančného
poradenstva verejným a súkromným klientom pôsobiacim v rôznych
odvetviach. Prostredníctvom globálne prepojenej siete členských firiem
vo viac ako 140 krajinách Deloitte prináša odborné schopnosti na
svetovej úrovni a široké lokálne znalosti, aby pomohol klientom
dosahovať úspechy, kdekoľvek pôsobia. Viac ako 169 000 odborných
pracovníkov spoločnosti Deloitte je odhodlaných stať sa štandardom
dokonalosti. Odborníkov spoločnosti
Deloitte spája firemná kultúra, založená na spolupráci, ktorá
podporuje bezúhonnosť, tvorbu významnej hodnoty pre trh a klientov,
vzájomnú oddanosť a silu vyplývajúcu z kultúrnej rozdielnosti.
Pracovníci spoločnosti Deloitte sa neustále vzdelávajú, získavajú
podnetné skúsenosti a obohacujúce príležitosti pre rozvoj kariéry,
priebežne posilňujú firemnú zodpovednosť, budujú dôveru verejnosti
a pozitívne ovplyvňujú okolité prostredie. © 2010 Deloitte Slovensko. Všetky práva vyhradené.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Deloitte: V rebríčku 500 najrýchlejšie rastúcich spoločností sú tri slovenské firmy Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |