Media Info Servis

DÔVERA zverejnila hodnotenie a rebríček nemocníc
Publikovan: tvrtok, 14.05. 2009 - 16:41:23
Vec: Dôvera


Bratislava (14.mája 2009) - Zdravotná poisťovňa DÔVERA zverejnila hodnotenie aj rebríčky zdravotníckych zariadení za rok 2008. Zostáva jedinou zdravotnou poisťovňou, ktorá pomáha pacientom robiť informovanejšie rozhodnutia o vlastnom zdraví „Zverejňovanie takýchto informácií motivuje nemocnice k zlepšovaniu, čo môže dlhodobo zvýšiť celkovú úroveň zdravotnej starostlivosti o pacientov. To je náš cieľ,“ povedal generálny riaditeľ DÔVERY Martin Šimun.


Minuloročné zverejnenie hodnotenia a rebríčkov iniciovalo viacero pozitívnych trendov. Nemocnice sa začali viac zaujímať o svoju kvalitu a efektivitu a tomu prispôsobili rozvojové aktivity. Menej úspešné oddelenia a činnosti utlmili, naopak postupne rozvíjajú tie, v ktorých sú úspešnejšie alebo ktoré sú efektívnejšie či komfortnejšie pre pacientov. Veľkým pozitívom je prechod na jednodňovú ambulantnú starostlivosť tam, kde na to sú podmienky a dispozície.  „Toto všetko znamená prínos pre našich poistencov,“ zhodnotil M. Šimun.  

Hodnotenie sa týka zmluvných zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti (nemocnice, špecializované ústavy a zdravotnícke zariadenia) za rok 2008. Medzi fakultnými aj všeobecnými nemocnicami obhájili prvenstvo vlaňajší víťazi – Fakultná nemocnica s poliklinikou v Bratislave a Nemocnica s poliklinikou Žilina. Obe získali štyri z piatich možných hviezdičiek.   Pri porovnaní hodnotenia zverejneného vlani vyplýva, že v poradí nemocníc sa neudiali žiadne dramatické zmeny, hoci niektoré sa posunuli výraznejšie hore alebo dolu. Nadol ich ťahala najmä nižšia spokojnosť pacientov a úroveň zdravotnej starostlivosti.  Polepšili si naopak tie nemocnice, ktoré sa reštrukturalizovali a prijali príslušné opatrenia. Medzi všeobecnými nemocnicami bolo 29 bez výraznejšej medziročnej zmeny, 6  sa výrazne zlepšilo, 5 výrazne zhoršilo.  

Hodnotenie zohľadňuje viacero parametrov, najmä kvalitu a efektivitu zdravotnej starostlivosti, dostupnosť zdravotnej starostlivosti, služby pre pacientov a ich spokojnosť. V aktuálnej metodike sa posilnilo pacientske hľadisko.  „Rešpektujeme a ceníme si názory pacientov, preto je dôležitou súčasťou aj prieskum spokojnosti pacientov. Okrem neho sledujeme, či si pacienti vyberajú nemocnice mimo svojho spádového územia a novinkou je vyhodnotenie služieb a komfortu pre pacientov,“ dodáva riaditeľ úseku nákupu zdravotnej starostlivosti v DÔVERE Martin Kultan. 

O metodike poisťovňa rokovala individuálne s nemocnicami aj s Asociáciou nemocníc Slovenska. Konštruktívne návrhy zapracovala, pridala niektoré vlastné vylepšenia.

Poistenci a pacienti vďaka hodnoteniu získajú:

  • informácie a lepší prehľad o úrovni zdravotníckych zariadení na Slovensku
  • pomoc pri rozhodovaní o plánovanej hospitalizácii
  • istotu kvalitnejšej a efektívnejšej starostlivosti o zdravie

Nemocnice a zdravotníci vďaka hodnoteniu získajú:

  • objektívny pohľad na seba samých
  • motiváciu sa zlepšovať
  • tí úspešní lepšie meno, viac pacientov, viac peňazí od DÔVERY a zdroje na rozvoj a lepšie platy pre zamestnancov
Zdroj: Mgr. Andrea Bakošová, Špecialista pre externú a internú komunikáciu, Dôvera, a.s.






Tento lnok si mete preta na webe Media Info Servis
http://www.mediainfoservis.sk

Tento lnok njdete na adrese:
http://www.mediainfoservis.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=822