Bratislava (13.marca 2009) – Investície do internetovej reklamy na
serveroch prevádzkovaných členmi Asociácie internetových médií mali v
roku 2008 hodnotu 24,6 mil. € (741,9 mil. Sk). Ide o vyše 50%-ný
nárast oproti predchádzajúcemu roku 2007, keď internetová reklama mala
hodnotu 16,3 mil. € (491 mil. Sk). Medzi najviac využívané formy
inzercie patrí bannerová reklama (57,5%), riadková inzercia (19,3%) a
katalógová inzercia (16,3%).
„Na rok 2009 sa dá predpokladať
približne 30%-ný nárast tržieb v internetovej inzercii oproti roku 2008
a odhad pre rok 2009 môže byť na úrovni približne 32 mil. €,“
tvrdí Milan Csaplár, predseda Správnej rady AIM a dodáva:„Internetová
reklama si svoj narastajúci trend bude zachovávať aj v čase globálnej
krízy. Na rozdiel od reklamy v iných typoch médií vie internetová
reklama poskytnúť presnejšie cielenie, okamžité merania či stále
atraktívnejšiu cenu.“ Uvedené čísla vyjadrujú media-net hodnotu
reklamy na členských internetových serveroch AIM. Znamená to, že ide o
vyfaktúrovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a
reklamných agentúr. V prípade, ak by sa mala určiť gross hodnota,
musela by sa k uvedeným hodnitám pripočítať poskytnutá zľava
internetových médií ako aj hodnota nevypredaného reklamného priestoru.
AIM
funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete,
ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a
možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti ho tvorí
27 členov. Najnovším členom je spoločnosť NARKS – Infoservis, a.s.,
prevádzkovateľ servera www.reality.sk, od konca februára tohto roka. Združenie nahlasuje objemy internetovej reklamy svojich členov od
svojho založenia, pričom prvé čísla sú za rok 2004. Združenie je aj
zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIMmonitor,
ktorý prevádzkuje od januára 2007. Jeho merania sa môžu zúčastniť aj
nečlenovia združenia.
Zdroj: www.aimsr.sk