77 percent pracovníkov v Európe využíva pri rozhodovaní v
práci pero, papier alebo vytlačené dokumenty. Napriek odlišnosti
krajín a vplyvu digitálneho obsahu sa tak éra bez papiera a tlače rozhodne
nekoná. Výskum1 realizovaný v januári 2009 potvrdil, že ani rastúci
trend digitálneho zobrazovania nespôsobil ústup klasickej tlače dokumentov.
Trend potvrdilo takmer 1500 pracovníkov malých a stredných
podnikov vo viacerých krajinách Európy .
Rozdiely medzi vekovými kategóriami. Generácia Y, teda zamestnanci narodení po roku 1976,
stále dôveruje pri dôležitom rozhodovaní písanému alebo tlačenému slovu.
Využívajú ho dokonca viac ako starší kolegovia. Až 84 % pracovníkov vo veku
16-24 rokov si vždy alebo obyčajne vytlačí či napíše podklady pred dôležitým
rozhodnutím. Je to najviac spomedzi všetkých vekových kategórií, dokonca viac
ako v najstaršej kategórii 55-64 rokov (59 %).
„Podľa výskumu, pri dôležitom rozhodovaní využíva
tradičné nástroje ako pero, papier a tlačené dokumenty najčastejšie tzv.
Generácia Y,“ približuje Tatiana Fish, SMB Marketing manager, HP IPG
EMEA.
Nemci tlačia najviac. Najčastejšie používajú pero, papier a vytlačené dokumenty pri
rozhodovaní zamestnanci v nemeckých podnikoch (91 %). V Holandsku sa na tieto
nástroje spolieha 57 % pracovníkov. V prieme pre 77 % pracovníkov ostávajú pero,
papier a vytlačené materiály základnými nástrojmi pre podporu rozhodovacieho
procesu.
Prispôsobené potrebám. Tieto údaje zverejnila firma HP, líder v oblasti tlače a zobrazovania,
ktorá z tohto výskumu čerpá dôležité informácie pre pochopenie
práce zamestnancov, vzorov ich správania a špecifických potrieb s
cieľom zabezpečiť, aby jej produkty a servis vyvinuté pre odvetvie malých
a stredných podnikov spĺňali jeho skutočné potreby.
(1)
Výskum bol uskutočnený prostredníctvom dotazníka
zasielaného emailom. Zúčastnilo sa ho 1439 zamestnancov malých a stredných
podnikov (menej ako 1000 zamestnancov) vo Veľkej Británii, Francúzsku,
Holandsku, Španielsku, Taliansku, Rusku a Nemecku. Výskum bol realizovaný
spoločnosťou ToLuna v termíne 8. – 16. január 2009.
Zdroj: www.hp.com