Opäť neuveriteľných 100% zákazníkov vyjadrilo spokojnosť s výrobkami popredného slovenského výrobcu drevených a drevohliníkových okien spoločnosti Makrowin, s. r .o., Detva. V tradičnom dotazníku, ktorý firma rozoslala všetkým zákazníkom, ktorí si v roku 2018 zakúpili jej výrobky, bolo veľmi spokojných 72% a spokojných 28% respondentov. Žiaden spotrebiteľ nevyjadril nespokojnosť. Úspešnosť návratnosti dotazníkov bola 53%. Informoval o tom Dušan Majer, riaditeľ Makrowinu.
Väčšina zákazníkov odpovedala na väčšinu otázok s tým najlepším hodnotením
"Hranicu spokojnosti zákazníkov s našimi
výrobkami na úrovni neuveriteľných 100% sme dosiahli prvý raz už v roku
2015 a odvtedy sa nám ju podarilo zopakovať každý rok. Väčšina zákazníkov tiež odpovedala
na väčšinu otázok s tým najlepším hodnotením. Až 96% zákazníkov by
odporučilo výrobky firmy Makrowin svojim známym a 4% (1 zákazník)
nevedeli. Na otázku Prečo ste sa ako zákazník rozhodli pre kúpu výrobkov od
Makrowinu (mohli uviesť viac ako 1 odpoveď) odpovedalo 52%, že ich presvedčili
odborné a technické znalosti pracovníkov firmy, 48% tak urobilo na základe
odporúčaní od svojich známych, 8% oslovila reklama a 4% na odporúčanie
stavebnej firmy alebo architekta. O spoločnosti Makrowin sa 44% zákazníkov
dozvedelo na základe odporúčania svojich známych, 28% na základe reklamy na
internete, 16% na základe reklamy v tlači a po 4% na odporúčanie
stavebnej firmy alebo architekta, z praxe a z blogu zdravý
dom-Lehotsky," vysvetlil D.Majer.
Dodal,
že príliš sa nezmenili ani najviac preferované vlastnosti pri kúpe okien (viac
ako 1 odpoveď): 88% zákazníkov preferuje kvalitu, 77% funkčnosť, 60% použité
materiály, 52% tepelnoizolačné parametre, 36% vzhľad, 24% cenu a 4%
dodatočné solárne zisky v zime. "S montážnymi prácami a servisom výrobkov
našej spoločnosti bolo veľmi spokojných a spokojných 96 % zákazníkov, zo
toho 60% bolo veľmi spokojných a nespokojný nebol nikto. Podobne 92%
zákazníkov bolo spokojných s ochotou, ústretovosťou a profesionalitou
obchodných zástupcov spoločnosti. Veľmi spokojných s čistotou po vykonanej
montáži bolo 56% a spokojných 44% zákazníkov. Tieto odpovede veľmi priaznivo
hodnotia hlavne kvalitu práce našich montážnikov a obchodných zástupcov," konštatoval D. Majer.
Slovenskí zákazníci si už osvojili filozofiu, že najvyššiu kvalitu nemôžu mať na nízke ceny
Doplnil,
že opäť bola najväčším prekvapením skúsenosť s cenami výrobkov, ktorá
potvrdila trend z ankiet minulých rokov. Slovenskí zákazníci si už
osvojili filozofiu, že najvyššiu kvalitu nemôžu mať na nízke ceny a že kvalita
niečo stojí. Už len preto, že Makrowin vyrába iba kvalitné výrobky, ktoré
určujú trendy na trhu a majú nadčasové parametre, nemôže mať nízke ceny. Dotazník
poskytuje firme dôležitú spätnú väzbu, lebo poskytuje odpovede na
najdôležitejšie otázky ako ďalej fungovať a na čo sa zameriavať.
"Vyrábame
iba kvalitatívne najvyššie druhy výrobkov, ktoré si vyžadujú vysoké vstupné
náklady. Za svoje peniaze si však zákazník môže dlhé roky vychutnávať tú najvyššiu
kvalitu a nadčasovú eleganciu. Preto nemôžeme mať realizačné ceny nízke.
Napriek tomu s ich výškou neprejavil nespokojnosť ani jeden zákazník. Naopak
rastie percento s cenami spokojných zákazníkov. Na otázku ako ste spokojný
s cenami výrobkov spoločnosti bolo spokojných
56% respondentov a veľmi spokojných 24%. Ani spokojných ani nespokojných
bolo 20% zákazníkov. Žiaden zákazník neprejavil nespokojnosť s cenou. Sú
to vynikajúce čísla. Treba však zdôrazniť, že patria zákazníkom, ktorí si okná už dali
namontovať. Už v procese výberu okien hľadali čo najkvalitnejšieho
výrobcu. Teda už počítali s vyššou cenou a my sme im naplnili ich
predstavy o kvalite. Makrowin sa stal za posledné roky synonymom kvality
a potvrdil, že sa trafil do vkusu zákazníkov. Už niekoľko rokov neplatí
a to ani na Slovensku, že jediným kritériom je cena. Naopak, cena je
v spomínanej ankete zo siedmych kritérií až na šiestom mieste" upozornil
D.Majer.
Dodal,
že cena už prestala byť hlavnou témou aj pri otázkach zákazníkov. Mnohí sa už
naučili rozoznávať serióznych výrobcov s dlhoročnou tradíciou, od rýchlokvasenej
konkurencie, stavajúcej na kradnutí
vzorov a klientelisticky vybavených dotáciách z eurofondov.
Zdeformované trhové prostredie sa len veľmi pomaly narovnáva.
"Našťastie
za nás hovorí nielen kvalita produkcie, ale aj ocenenia, ktoré sme získali
v medzinárodnej konkurencii. Na tohtoročnom stavebnom veľtrhu
CONECO získalo bezpečnostné drevohliníkové okno
Makrowin
Huricane ZLATÚ PLAKETU za rok 2019.
Toto najvyššie ocenenie dostalo za vysokú odolnosť voči vlámaniu, kvalitný
dizajn a veľmi dobré tepelnoizolačné vlastnosti. Vysokú kvalitu výrobkov
Makrowinu už v minulosti ocenili odborné poroty veľtrhu Coneco, keď
v roku 2016 získali naše drevohliníkové okná a v roku 2015
bezpečnostné dvere našej firmy čestné uznania veľtrhu Coneco.
Prerazili aj na najnáročnejšom trhu na
svete
Americký časopis Cosmopolitan home
ocenil ako Dom roka
2018 (2018 COSMOPOLITAN HOME OF THE-YEAR) špeciálny nízkoenergetický dom
v Michigane s názvom "Deer Haven Residence", ktorý si postavil na zalesnenom
pozemku v blízkosti rieky Thornapple mladý architekt Evan Mathison. Na túto
stavbu Makrowin dodal viac ako 20 okien a posuvných dverí
s trojsklom, ktoré vyzdvihol ako špičkové aj spomínaný časopis, uzavrel
D.Majer.
Makrowin, s. r. o., je spoločnosť, ktorá je od
roku 1997 významným slovenským výrobcom drevohliníkových okien. Vyrába aj
presklené posuvné dvere a je dodávateľom doplnkov k oknám, akými sú
interiérové a exteriérové parapetné dosky, siete proti hmyzu,
a exteriérové tienenie.
Viac informácií je na: www.makrowin.sk