Bratislava / New York (3. februára 2011) – Spoločnosť Cisco® zverejnila výsledky svojho
maloobchodného prieskumu, podľa ktorého zákazníci v USA a Veľkej
Británii požadujú nový spôsob nakupovania. Predajcovia budú musieť
reagovať na technologicky zdatných zákazníkov vytvorením kombinácie
internetového a fyzického obchodu – tzv. mashop (z angl.
mash up– pomiešať, a shop – nakupovať).
To najlepšie z virtuálneho a skutočného nákupného sveta
Mashop spája
to najlepšie z virtuálneho a skutočného nákupného sveta – nakupujúcim
umožňuje získať potrebné informácie a využívať výhody internetového
obchodu, no zároveň mať možnosť fyzického kontaktu s produktom,
ktorý chcú kúpiť. Pre maloobchodných predajcov mashop prináša
možnosť predať viac, vďaka realizácii predaja viacerými kanálmi,
ako aj zlepšeným prístupom zákazníkov k produktovým informáciám.
Pre vytvorenie mashop
zákazníckeho prostredia budú musieť predajcovia začať v predajniach
využívať technológie ako napríklad interaktívne displeje, video
asistentov, ale aj technológie sociálnych sietí a bezdrôtové siete.
Vďaka nim budú nakupujúci priamo v predajni spojení s priateľmi,
s prístupom k dôveryhodným informáciám. Prieskum mapoval spôsob
využívania technológií pri nákupe a záujem o integráciu technológií
s nákupným prostredím u vyše 1000 respondentov. 50 percent zákazníkov
v predajni pokračuje vo využívaní všetkých dostupných technológií
pre zistenie najlepšej ceny.
Vypočítavci a extrémisti
Prieskum zároveň
identifikoval dve výrazne rozdielne skupiny technologicky zdatných
zákazníkov: vypočítavých zákazníkov a extrémistov.
Vypočítaví zákazníci (56 percent populácie) využívajú internet
na získanie informácií pre svoj nákup. Extrémni nakupujúci (11
percent populácie, s vysokým zastúpením tzv. Generácie Y) využívajú
web a inteligentné telefóny pre nájdenie najnižšej možnej ceny.
Zatiaľ čo extrémni nakupujúci získavajú najväčšiu pozornosť
predajcov, väčšia skupina vypočítavých zákazníkov má najväčší
vplyv na tržby a maržu predajcov.
Správanie zákazníkov čoraz viac ovplyvňujú
technológie
» 63 percent využíva technológie
pre nájdenie najnižšej ceny
» 47 percent využíva technológie
pre úsporu času
» 26 percent využíva technológie
pre nájdenie najlepšieho výberu
» 25 percent využíva technológie
pre nájdenie najkvalitnejšieho produktu
» 60 percent nakupujúcich uviedlo,
že najdôležitejším zdrojom informácií pre ich nákupy sú ich
priatelia a rodina. Online hodnotenia sú pre nich dôležitejšie ako
informácie od zamestnancov obchodov, tradičné médiá alebo sociálne
siete.
Približne 56 percent
vypočítavých zákazníkov v USA a 59 percent v Británii vždy využíva
internet pre získanie informácií pred nákupom.
» väčšina uprednostňuje
vlastný prieskum o danom produkte na internete pred rozhovorom s predavačom
» každý tretí zákazník
využíva Facebook profil predajcu alebo stránky na výmenu zľavových
kupónov
» každý štvrtý zákazník
využíva stránky skupinového nakupovania ako napr. Groupon (na Slovensku
napr. Shop City)
Významným faktorom
pre maloobchodníkov je predpoklad, že vypočítaví zákazníci budú
stále častejšie vyhľadávať najvýhodnejšiu cenu, čím sa kontinuálne
bude zvyšovať tlak na obchodné marže.
Mashop:
Kombinácia virtuálneho obchodu a reálnej predajne
Vypočítaví zákazníci
pri nákupoch využívajú čoraz viac technológií a preto je pre nich
v klasických predajniach dôležitá dostupnosť prvkov a funkcií internetového
obchodu. Kombináciou týchto dvoch svetov mashop umožňuje
zákazníkom nakúpiť efektívnejšie a vo väčších objemoch.
» Viac ako 54 percent zákazníkov
prejavilo záujem vyskúšať si mashop. Väčšina z nich (73
percent) uprednostňovala prístup k službám typu mashop prostredníctvom
dotykového displeja umiestneného na okraji predajného regálu.
» 55 percent zákazníkov malo
záujem o porovnanie produktov a ich cien, ako aj dostupnosť recenzií
či hodnotení na dotykových displejoch v predajni.
» 44 percent by ocenilo dostupnosť
virtuálneho video poradcu s informáciami z webu na veľkej obrazovke
alebo tablete priamo v obchode.
Metodológia prieskumu
Prieskum realizovala
divízia spoločnosti Cisco - Cisco IBSG Retail and Research & Economics
Practices. Prebiehajúci výskum bol spojený s hĺbkovou finančnou
analýzou. Globálna divízia každoročne skúma desaťtisíce zákazníkov
po celom svete a sleduje najnovšie trendy a biznis príležitosti.
O Cisco Systems
Cisco (NASDAQ: CSCO)
– celosvetový líder v oblasti sieťových riešení, ktoré transformujú
spôsob, akým sa ľudia spájajú, komunikujú a spolupracujú. Informácie
o spoločnosti nájdete na stránke http://www.cisco.com. Najnovšie správy nájdete na adrese http://newsroom.cisco.com.
Zdroj:
Cisco Systems
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: