Bratislava (2. februára 2011) - Aliancia Renault-Nissan zažila rekordný rok,
keď sa jej podarilo v roku 2010 predať 7 276 398 vozidiel, čo je
19,6% nárast oproti roku 2009 na trhu, ktorý vzrástol o 11,8%. Aliancia Renault-Nissan tak v roku 2010 mala trhový podiel 10,3%. Renault a Nissan predali
2 625 796, resp. 4 080 588
vozidiel. Predaje Lady tvorili 570 014 vozidiel, čo predstavuje 37,6%
nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Celosvetové predaje
Renaultu sa zvýšili o 14% a v prípade Nissanu to bolo 21,5%.
Neslýchaný celosvetový predajný výsledok a podiel na trhu
„V roku 2010 dosiahla Aliancia Renault-Nissan
neslýchaný celosvetový predajný výsledok a podiel na trhu. Náš výkon bol
špecificky potešujúci na rozvíjajúcich sa trhoch, kde značky Aliancie pokračujú
v získavaní podielu na trhu,“ povedal Carlos Ghosn, predseda a CEO
Aliancie Renault-Nissan.
„Ako jedno z najtrvácnejších partnerstiev
v automobilovom priemysle, si už 12-ročná Aliancia stále zosilňuje jej
globálnu prezenciu s našimi expandujúcimi výrobnými kapacitami
a konkurencieschopnými produktmi,“ dodal Carlos Ghosn.
Hlavné udalosti v Skupine Renault
Skupina Renault zaznamenala nový rekord
v predajoch, ktoré sa blížia k 2,6 miliónu predaných vozidiel, čo je
14% nárast oproti roku 2009. Päť regiónov skupiny zvýšilo predaje, aj podiely
na trhu vo všetkých regiónoch, okrem Euromedu, kde sa predaje znížili
o 0,2 bodu. Všetky značky sa podieľali na zvýšení predajov Skupiny:
Renault rástol o 14%, Dacia o 12% a Renault Samsung Motors
o 19%.
V Európe zvýšil Renault predaje
o 7,4% s 1 642 000 predanými vozidlami na trhu, ktorý sa
zmenšil o 3,7%. Značka Renault sa posunula o jednu priečku
v rebríčku, aby sa stala v predajoch číslom 2 na trhu osobných
vozidiel (PC) a ľahkých úžitkových vozidiel (LCV). V predajoch LCV si
značka upevnila svoju prvú pozíciu s 19,9% podielom na trhu.
Mimo Európy Skupina pokračuje v postupe,
s predajmi, ktoré sa vyšvihli o 26% na takmer 983 697 predaných
vozidiel. Predaje Renault Samsung Motors sa zvýšili o 16,5% na domácom
trhu PC, dosiahnuc tak 11,9%-ný podiel na trhu v Južnej Kórei. So
155 697 predanými vozidlami je Južná Kórea pre Skupinu Renault štvrtým
najväčším trhom. Predaje Skupiny Renault mimo Európy
predstavovali 37% celkových predajov v porovnaní s 34% v roku
2009.
Hlavné udalosti v Nissane
Nissan uzavrel rok s rekordným predajom
4 080 588 vozidiel, čo je 21,5%-ný nárast v porovnaní
s predchádzajúcim rokom. Čína sa stala najväčším trhom pre Nissan
s 1 023 638 predanými vozidlami, čo je o 35,5% viac, ako
v roku 2009. V predajoch viedol sedan strednej triedy Sylphy, ktorého
sa predalo 142 367 kusov a taktiež vlajková loď Teana, ktorej sa
predalo 140 842 kusov.
V Spojených Štátoch predali Nissan
a Infiniti dokopy 908 570 áut, čo je 18% nárast oproti roku 2009.
Nissan ukončil rok 2010 v silnom postavení a v decembri s narastajúcim
dopytom po modeloch Rogue (+58,2%) a Verso (+49,8%).
V Japonsku sa štátna podpora a uvedenie piatich
nových modelov ako March, Juke a Serena podieľali na 7,7% náraste predajov
na 645 320 vozidiel.
V Európe dosiahol Nissan 3,1% podiel na
trhu, čo je najvyššia hodnota od roku 1995. Celkové predaje sa zvýšili
o 13% na 555 924 vozidiel. Hlavný trh Nissanu v Európe bolo
Anglicko s 96 419 predanými vozidlami, nasledované Ruskom s 84 288
vozidlami. Qashquai zostáva silným hráčom, podieľajúc sa na výkone Nissanu v Európe
– 235 462 predaných automobilov, 18% nárast oproti roku 2009
V Mexiku bol Nissan
už druhý rok najpredávanejšou značkou so 189 518 predanými vozidlami. Nissan
mal v mexickom rebríčku 10 najpredávanejších áut až 4 svoje modely.
Zdroj:
RENAULT Slovensko
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: