Brusel (27. januára 2011) - Asi tri mesiace po svetovej
premiére systému Active Brake Assist 2 na Medzinárodnom automobilovom
veľtrhu úžitkových vozidiel v Hannoveri získal novátorský bezpečnostný
systém automobilu Mercedes-Benz Actros v Bruseli svoje prvé ocenenie.
Belgickí motoristickí novinári udelili prediktívnemu radarovému systému
na zamedzenie nehôd v dôsledku nájazdu prestížnu cenu FuturAuto 2011.
Cena za inovatívne výsledky vývoja v oblasti bezpečnosti
Cena FuturAuto je každoročne
udeľovaná za inovatívne výsledky vývoja v oblasti bezpečnosti vozidiel,
úspory pohonnej látky, ochrany životného prostredia a komfortu vo
vozidlách. Dohromady bolo v tomto roku podaných 17 návrhov, z ktorých
bolo päť nominovaných porotou. Pri odovzdávaní cien označil Hubertus
Troska, šéf divízie nákladných vozidiel Mercedes-Benz, druhú generáciu
systému Active Brake Assist za ďalší dôsledný krok vo vývoji smerom k
väčšej bezpečnosti cestnej premávky: „Pomocou tohto asistenčného
systému, ktorý teraz vie rozpoznať tak prekážky idúce vpredu, ako aj
stojace prekážky, sme náš Actros, najbezpečnejšie nákladné vozidlo na
svete, urobili ešte bezpečnejším.“
Nehodovosť v terénnom teste sa znížila o 50 percent
Už prvá generácia systému Active
Brake Assist dokázala dokonca pred svojím uvedením na trh v roku 2006
obrovský bezpečnostný potenciál. Bilancia testu v teréne s 1 000
návesovými súpravami s ťahačom Actros po 100 miliónoch testovacích
kilometrov ukázala, že nehodovosť vozidiel, vybavených novým
bezpečnostným systémom, sa znížila o 50 percent.
Mnohonásobne ocenený bezpečnostný
balík prvej generácie (napríklad Safety Award na Bruselskom autosalóne,
Gelber Engel (Žltý anjel) za inovácie klubu ADAC a Európska cena za
bezpečnosť pre úžitkové vozidlá) dokáže v ďalšej generácii ešte
podstatne viac: nový aktívny bezpečnostný systém nielenže automaticky
udržiava vopred nastavený bezpečnostný odstup od vozidla idúceho vpredu a
pri nebezpečenstve nehody v dôsledku nájazdu tiež automaticky pribrzdí
pred pomalšie sa pohybujúcimi prekážkami. Active Brake Assist 2
identifikuje aj stojace prekážky, ako je koniec dopravnej zápchy, a
začne samostatne brzdiť, ak by vodič nezareagoval.
Identifikácia prekážok až na 150 metrov
Active Brake Assist 2 je založený
na novom snímacom radarovom systéme. Ten zosníma pásmo 1 až 150 metrov v
pruhu pred nákladným vozidlom a priebežne zisťuje vzdialenosť a rozdiel
v rýchlosti od vozidla idúceho vpredu, prípadne od stojacej prekážky.
Ak sa nehode pri nezmenenom spôsobe jazdy nedá vyhnúť, vodič dostane
najprv vizuálnu a potom akustickú výstrahu. Pri vyostrení situácie
systém reaguje pribrzdením vozidla.
Active Brake Assist 2 pracuje
vďaka osvedčenej radarovej technike ako doposiaľ, bez vplyvu počasia a
svetelných pomerov. Rovnako je aktívny v celom rozsahu rýchlostí od 8
km/h až po nasadenie obmedzovača pri 89 km/h. Active Brake Assist síce
nedokáže zabrániť nehodám vždy, ale automatickým brzdným zásahom zníži
rýchlosť pri kolízii, a tým celkom podstatným spôsobom zmierni aj
následky nehody.
Nižšie poistné pre Actros so systémom Active Brake Assist
Zlepšenie bezpečnosti cestnej
premávky prostredníctvom moderných asistenčných systémov vodiča
potvrdzujú aktuálne výsledky výskumu nehôd. Napríklad DEKRA zistila, že
sa s ich pomocou nehodovosť nákladných vozidiel v Nemecku od roku 1970
znížila o viac než 70 percent. Active Brake Assist pritom patrí medzi
najúčinnejšie bezpečnostné systémy. To medzitým oceňujú aj rôzne
poisťovacie spoločnosti v zahraničí a poskytujú zľavy na poistnom pre
úžitkové vozidlá vybavené takýmito bezpečnostnými technológiami.
Zdroj:
Mercedes-Benz
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: