Inovácie z koncernu Daimler AG získali ocenenie Žltý anjel Publikovan: tvrtok, 27.01. 2011 - 23:51:30 Vec: Mercedes-Benz
Mníchov (27. januára 2011) - Najväčší európsky automobilový klub ADAC, ktorý má v súčasnosti 17
miliónov členov, už po siedmykrát udelil svoje uznávané ocenenie Žltý
anjel. V kategórii Inovácia a životné prostredie vyznamenala porota s
exkluzívnym zložením aktívneho asistenta udržiavania jazdného pruhu a
aktívneho asistenta mŕtveho uhla z dielne Mercedes-Benz. Inovácie z
koncernu Daimler AG tak už po štvrtý raz obsadili prvé miesto v súťaži o
toto najvýznamnejšie ocenenie pre automobilové inovácie.
Novátorstvo v prospech väčšej
bezpečnosti na cestách
Ocenenie bolo slávnostne odovzdané v januári 2011 v mníchovskom
kostole Všetkých svätých. Vo svojom ďakovnom prejave povedal Dr. Thomas
Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za koncernový
výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars: „Udelením Žltého anjela
nebolo ocenené iba novátorstvo našej spoločnosti v prospech väčšej
bezpečnosti na cestách, ale aj naša stratégia prinášať nové výsledky
vývoja rýchlo do veľkosériovej výroby, a tým prispievať k rýchlemu
šíreniu technického pokroku.“ Aktívny asistent mŕtveho uhla a
udržiavania jazdného pruhu sú dve z desiatich bezpečnostných inovácií,
ktoré Mercedes-Benz od marca sprístupňuje v triede C, a teda pre veľké
množstvo zákazníkov.
Svoju svetovú premiéru zažil aktívny asistent udržiavania jazdného
pruhu a aktívny asistent mŕtveho uhla v polovici roka 2010 vo vozidlách
luxusnej triedy. Aktívny asistent mŕtveho uhla varuje vodiča, ak pri
zmene jazdného pruhu hrozí nebezpečenstvo kolízie, lebo v susednom
jazdnom pruhu ide v mŕtvom uhle ďalšie vozidlo. Ak vodič ignoruje
varovania a nebezpečne sa priblíži k vozidlu v susednom jazdnom pruhu,
uskutoční sa zásah bŕzd s cieľom korigovať smer.
Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu sa aktivuje, keď vozidlo
neúmyselne prejde plnú alebo prerušovanú čiaru vpravo alebo vľavo od
jazdného pruhu. V tomto prípade varuje vodiča ukazovateľ v združenom
palubnom prístroji, ako aj vibrácie volantu. Ak vodič v prípade plnej
čiary nereaguje na výstrahu, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu
môže prostredníctvom ESP® pribrzdiť protiľahlé kolesá, aby dostal
vozidlo späť do jazdného pruhu, a tým mu zabránil v prejazde plnej
čiary.
Žltý anjel v kategórii Inovácia a životné prostredie
Žltý anjel v kategórii Inovácia a životné prostredie je
najvýznamnejšie ocenenie v Nemecku pri posudzovaní a hodnotení
inovatívnej mobility, bezpečnosti cestnej premávky a udržateľnej ochrany
životného prostredia. Spotrebitelia a priemysel dôverujú výsledkom
testov klubu ADAC a nechávajú si od nich poradiť pri rozhodnutiach o
kúpe a pri vývoji. Klub s viac než 17 miliónmi členov ako jediný v
Nemecku disponuje takýmto dlhoročným know-how a rozsiahlymi skúsenosťami
z testovania v oblasti mobility.
ADAC dal na určenie nositeľov ocenenia dohromady exkluzívnu a
kompetentnú porotu. Projektový výbor klubu ADAC pre oblasť Inovácia a
životné prostredie pre porotu vypracúva zoznam desiatich najlepších
príspevkov, z ktorých sa stanovia traja výhercovia. Členmi poroty sú:
Dr. Matthias Wissmann (prezident Združenia automobilového priemyslu
VDA), Volker Lange (prezident Asociácie medzinárodných výrobcov
automobilov VDIK), Robert Rademacher (prezident Ústredného zväzu
nemeckého automobilového priemyslu ZDK), Peter Meyer (prezident klubu
ADAC), Arnulf Lode (viceprezident ADAC pre financie) a Thomas Burkhardt
(viceprezident ADAC pre technológie).
Mercedes-Benz a Daimler boli už v predchádzajúcich rokoch trikrát
vyznamenaní v kategórii Inovácia a životné prostredie: v roku 2006 za
čistú dieselovú technológiu BlueTEC, v r. 2007 za aktívneho asistenta
brzdenia pre nákladné automobily a v r. 2009 za inovatívny
lítiovo-iónový akumulátor vo vozidle S 400 HYBRID (spolu so spoločnosťou
Continental AG).
Zdroj:
Daimler
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: