Yokohama /
Tokio (14. december 2010) – Nissan Motor Co., Ltd. a Mitsubishi
Motors Corporation (MMC) oznámili, že sa dnes obe spoločnosti dohodli
na rozšírení súčasného rámca spolupráce v oblasti nových projektov,
ktoré ďalej posilnia konkurencieschopnosť oboch značiek, najmä
v oblasti mini vozidla v Japonsku a globálneho úžitkového vozidla.
Štúdia nových príležitostí
Medzi Nissanom a Mitsubishi
Motors Corporation v súčasnosti existuje už niekoľko dohôd OEM vzťahujúcich
sa na vozidlá na japonskom trhu vrátane mini a úžitkových vozidiel.
Navyše sa obe spoločnosti s cieľom rozšíriť rámec súčasného
OEM partnerstva dohodli na štúdii nových príležitostí, ktoré
by generovali dodatočné synergie. Dohoda o spolupráci medzi spoločnosťami
Nissan a Mitsubishi Motors Corporation bude dopĺňať všetky ostatné
dohody, ktoré obe zmluvné strany až doposiaľ uzavreli s inými partnermi.
Súčasťou dohody o rozšírení
doterajšej spolupráce je, že:
»spoločnosť Nissan dodá
ľahké úžitkové vozidlo spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation
na určené pre domáci japonský trh,
»spoločnosť Mitsubishi Motors
Corporation dodá spoločnosti Nissan vozidlo typu SUV určené pre
trhy Stredného Východu.
V súčasnosti prebiehajú
so spoločnosťou Nissan diskusie, na základe ktorých by spoločnosti
Mitsubishi Motors Corporation dodala modely segmentu vyššej triedy
určené pre domáci japonský trh.
S ohľadom na nové príležitosti
momentálne prebieha štúdia vzťahujúca sa na dva projekty:
»Výroba súčasnej generácie
pick-upu Nissan Navara vo výrobnom závode spoločnosti Mitsubishi
Motors Corporation v Thajsku. Z dlhodobého hľadiska obe spoločnosti
vyhodnotia spoluprácu v oblasti výroby a vývoja novej generácie jedno
tonového pick-upu.
»Zriadenie joint venture 50:50
v oblasti produktového plánovania a vývoja mini vozidiel určených
pre domáci japonský trh.
Prezident a CEO spoločnosti
Nissan p. Carlos Ghon pri tejto príležitosti uviedol: Táto dohoda
je pre značku Nissan dôležitá z pohľadu podpory našej expanzie
na novo vznikajúcich trhoch, okamžitého zohľadnenia kapacitných
požiadaviek v zámorí, pričom nám zároveň umožňuje posilniť náš
biznis v segmente malých vozidiel v Japonsku. Náš vzťah k spoločnosti
Mitsubishi Motors Corporation je ukážkou schopnosti Aliancie Renault
- Nissan – s jej sieťou globálnych partnerstiev – konštantne rozvíjať
a vytvárať nové „win-win“ partnerstvá s ďalšími spoločnosťami
s ohľadom na špecifické požiadavky a zdieľané ciele.“
Automobilka zostáva aj naďalej otvorená ďalším optimálnym
riešeniam
Prezident spoločnosti
Mitsubishi Motors Corporation p. Osamu Masuko dodal: „Uprostred drasticky
sa meniaceho hospodárskeho ako aj životného prostredia si spoločnosť
Mitsubishi Motors Corporation vytvorila partnerstvo so skupinou PSA
Peugeot Citroën v oblasti vozidiel typu SUV a vozidiel na elektrický
pohon, pričom zostáva aj naďalej otvorená ďalším optimálnym
riešeniam, ktoré by boli vhodné pre akúkoľvek oblasť nášho biznisu.
Tento dohovor o rozšírení obchodnej spolupráce so spoločnosťou
Nissan je založený na našom dobrom obchodnom vzťahu už od roku
2003 spočívajúcom vo viacerých EOM dohodách v oblasti mini vozidiel
a úžitkových vozidiel. Pevne verím, že rozšírenie našich OEM
dohôd bude dopĺňať regionálne špecifiká a produktové línie oboch
značiek a že projekty týkajúce sa jedno tonového pick-upu a mini
vozidla budú najlepším riešením ako posilniť konkurencieschopnosť
oboch spoločností.“
Zdroj:
Mitsubishi Motors Corporation
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: