Praha (22. novembra 2010) - Spoločnosť Arriva, jedna z
najväčších dopravných skupín v Európe, oznámila, že za prvých šesť mesiacov
prevádzky nového systému pre m-Ticketing (nákup lístkov prostredníctvom
mobilného telefónu) zákazníci uskutočnili viac než 300 000 ciest s cestovným
lístkom zakúpenú pomocou mobilného telefónu.
Systém pre m-Ticketing
Systém pre m-Ticketing vytvorila spoločnosť Concept Data
Technologies (CDT) zaoberajúca sa vývojom aplikácií pre mobilné telefóny a ako
základ pritom využila vysoko výkonnú objektovou databázi InterSystems Caché ®. Spoločnosť Arriva sa neustále snaží zavádzať nové technológie orientované na
zákazníka. Súčasťou tejto stratégie je aj služba, kedy si zákazníci môžu
bezplatne stiahnuť aplikáciu pre mobilný telefón a s mobilným telefónom potom
nakupovať denné, týždenné a štvortýždňový zvýhodnené lístky.
Úspešná inštalácia platobného systému do 4 500 autobusov na viac než 1 000
linkách po celej Veľkej Británii (s výnimkou Londýna) urobila zo systému jeden
z najrozsiahlejších svojho druhu na svete. Aplikácia spoločnosti CDT doručí
cestujúcim lístky pohodlne, rýchlo a bezpečne na 90% mobilných telefónov vo
Veľkej Británii.
S bleskovou rýchlosťou a nízkou latenciou
Larry Breen, výkonný riaditeľ spoločnosti CDT, o úlohách v rámci projektu
hovorí: "Pre tento systém je kľúčové, aby poskytoval informácie rýchlo,
bez ohľadu na výkon konkrétneho mobilného telefónu. Potrebovali sme veľmi
rýchlo prenášať malé množstvá dát a vytvoriť dojem širokopásmového prenosu
informácií na mobilné telefóny. Caché nám k tomu poskytla backendovú
technológiu s bleskovou rýchlosťou a nízkou latenciou. "
Nový systém znamená väčšie pohodlie pre zákazníkov a spoločnosť Arriva má
zároveň vďaka zozbieraným informáciám lepšiu predstavu o ich potrebách a
vzorcoch správania. Systém pre m-Ticketing nastoľuje priamy individuálny vzťah
medzi zákazníkmi a spoločnosťou a vytvára tak široké možnosti pre ponúkanie
súvisiacich produktov (cross-selling) a poskytuje služby s pridanou hodnotou.
Mike Woodhouse, marketingový manažér spoločnosti Arriva, vysvetľuje:
"Nákup pomocou mobilných telefónov je budúcnosťou dopravných spoločností. Teší
nás, že sa nám podarilo dosiahnuť taký pokrok za tak krátku dobu - za 6
mesiacov sme pokročili od pilotnej fázy k celoštátnej prevádzke - a teraz
zberáme plody nášho úspechu. "
Vysoká škálovateľnosť je vlastnosťou objektovej databázy Caché
Vysoká škálovateľnosť je vlastnosťou objektovej databázy Caché, ktorá umožňuje
efektívne a komprimované ukladanie dát v bohatých dátových štruktúrach.
Chris Norton, manažér predaja spoločnosti InterSystems, dodáva: "Databázu
InterSystems Caché používajú vývojári softvéru, ako napríklad spoločnosť CDT,
pretože s ňou môžu rýchlo vyvíjať webové aplikácie, ktoré majú minimálne nároky
na údržbu a hardvér, a vytvárať vysoko škálovateľné systémy pre koncových
užívateľov, ako je spoločnosť Arriva. Sme veľmi hrdí na to, že sme súčasťou
takého tvorivého a úspešného projektu. "
Systém pre m-Ticketing zvíťazil v roku 2010 ako najefektívnejší systém pre
nákup cestovných lístkov prostredníctvom mobilného telefónu v kategórii
"Effective Use of Mobile Ticketing" súťaže Global Mobile Messaging
Awards. Ocenené boli spoločne Arriva, CDT a partner pre mobilné transakčné
sieť, spoločnosť mBlox.
Zdroj:
InterSystems
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: