Bratislava (12. novembra 2010) - Škoda Auto udržuje svoj medzinárodný
trend rastu a svoje októbrové predaje v porovnaní s minulým rokom opäť podstatne zvýšila. So 69
200 predanými vozidlami (2009: 65 600) dosiahla
česká automobilka štvrtý najlepší
mesačný výsledok v histórii. Za prvých desať mesiacov roku 2010
vzrástol počet dodávok zákazníkom celosvetovo o 11,9 % na 638
200 vozidiel (január - október 2009:
570 200). Na rastových trhoch v Rusku, Indii a v
Číne Škoda Auto už teraz prekročila
výsledky celého uplynulého roku.
Ďalší rekordný predaj zaznamenala spoločnosť
aj na slovenskom trhu.
„Škoda na celom
svete ide na plný plyn,“ zdôraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland,
predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto a.s. „V prvých desiatich
mesiacoch tohto roku sme takmer na všetkých trhoch podstatne pridali
a zlepšili našu pozíciu. Tým rázne smerujeme k nášmu cieľu,
ktorým je zvýšenie našich predajných výsledkov do roku 2020 na
dvojnásobok.“
Škoda Auto zaznamenala
v októbri najlepší výsledok predaja v tomto roku na slovenskom
trhu. S počtom 1 396 ks predaných vozidiel dosiahla trhový podiel 21,03
%. Spoločnosť dodala zákazníkom v októbri o 238 vozidiel viac v porovnaní
s rovnakým obdobím minulého roku, čím zvýšila svoj trhový podiel
o 1,66 %. Škode sa podarilo na Slovensku zvýšiť celkový trhový
podiel v porovnaní s minulým rokom o 2,84 %.
Automobilka viditeľne
posilnila svoju vedúcu pozíciu aj na domácom českom
trhu. Predovšetkým vďaka vysokému dopytu po modeloch Yeti a Superb
Combi vzrástol trhový podiel do októbra na 34,8 % (január - október
2009: 32,6 %). Škoda Auto celkovo dodala zákazníkom v Českej republike
za prvých desať mesiacov roka 48 800 vozidiel (január - október
2009: 45 400). V porovnaní s uplynulým rokom to predstavuje nárast
o 7,5 %.
Vysoké nárasty
zaznamenala Škoda Auto aj na ďalších trhoch strednej a východnej
Európy
Počty dodávok zákazníkom a tiež trhové podiely vzrástli
na Ukrajine (+9,7 %), v Maďarsku (+11,9 %), Slovinsku (+19,6 %) alebo
v Srbsku (+22,9 %).
V západnej Európe
(bez Nemecka) zvýšila česká značka počet dodávok zákazníkom
o takmer jednu štvrtinu (+24,4 %). Na všetkých západoeurópskych
trhoch (s výnimkou Nemecka) zvýšila Škoda Auto svoje podiely na
trhu.
S nezmenenou dynamikou
rástli trhy v Indii, Číne a v Rusku. Na týchto rastových trhoch
už teraz dosiahla Škoda Auto úroveň predajov celého roka 2009.
V Indii vzrástol počet dodávok zákazníkom za prvých desať
mesiacov o 31,6 % na 15 900 vozidiel (január - október 2009: 12 100).
V Číne dodala Škoda Auto v októbri svojim zákazníkom ďalších
18 300 vozidiel. Tým dosiahla automobilka na najväčšom automobilovom
trhu na svete v období od januára do októbra nárast o 59,7 % a nový
predajný rekord vo výške 152 800 vozidiel (január - október 2009:
95 700). Taktiež v Rusku rastie Škoda Auto podstatne rýchlejšie
ako celkový trh. S 38 000 predanými vozidlami (január - október 2009:
27 600) zvýšila značka v prvých desiatich mesiacoch odbyt o 37,6
%.
Aj na ďalších mimoeurópskych
trhoch Škoda Auto úspešne napredovala. V Egypte (+137,2 %), Turecku
(+72,3 %), Izraeli (+65,8 %) a v Austrálii (+45,5 %) zaznamenala značka
vysoké prírastky.
Dodávky zákazníkom
v októbri 2010 (modely značky Škoda v porovnaní
s októbrom 2009):
Octavia (30 300 vozidiel/+14,0
%), Fabia (20 400 vozidiel/-18,7 %), Superb (9 000 vozidiel/+108,8 %),
Yeti (4 800 vozidiel/+157,3 %), Roomster (2 500 vozidiel/-40,5 %), Octavia
Tour (2 100 vozidiel/-37,6 %).
Zdroj:
Škoda Auto Slovensko
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: