Bratislava (10. novembra 2010) - Modelový rad Octavia je hlavným pilierom
úspechu značky Škoda. Pri prerode
spoločnosti Škoda Auto na celosvetovo
úspešnú automobilku hrala Octavia Tour prvej generácie, vyrábaná
od roku 1996, kľúčovú úlohu. Posledné
vozidlo s poradovým číslom 1 442 126 teraz v závode vo Vrchlabí
uzatvára výrobu tohto modelu. Úspech
modelového radu Octavia ďalej pokračuje aktuálnou druhou generáciou
Octavia Tour.
Prvý
koncept vozidla s čisto elektrickým pohonom
Pred niekoľkými týždňami navyše
česká automobilka prezentovala prvý
koncept vozidla s čisto elektrickým pohonom v podobe
štúdie Octavia Green E Line. Už
na budúci rok má na cesty vyraziť testovacia flotila elektromobilov.
Prvá Octavia v novodobej
histórii spoločnosti zišla z výrobnej linky v roku 1996 a bola prelomovým
modelom, ktorý svojou kvalitou, dizajnom, jazdnými vlastnosťami a cenou
pomohol zmeniť imidž značky Škoda. Tá sa stala synonymom pre spoľahlivé
vozidlá zamerané na potreby vodičov, ktorí hľadajú praktické
a bezpečné rodinné vozidlo. Plánovanie modelu začalo už v roku 1992
a Octavia sa tak stala prvým automobilom vyvinutým vo vlastnej réžii
značky po tom, čo sa Škoda Auto stala súčasťou koncernu Volkswagen.
V roku 1998 prišiel variant kombi a neskôr aj pohon všetkých štyroch
kolies. V roku 2000 prešiel úspešný model modernizáciou.
Octavia je srdcom
značky Škoda
"Je stelesnením našich hodnôt a predstavuje bezkonkurenčnú
ponuku priestoru, vysokú praktickosť a maximálnu orientáciu na rodinu.
Tieto hodnoty prenáša Octavia na cesty už 14 rokov. Rovnaké hodnoty
bude tento modelový rad reprezentovať aj naďalej,“ povedal predseda
Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
Octavia priniesla nové
motory aj technológie. Medzi ne patrí automatická prevodovka, pohon
všetkých kolies, šesťstupňová prevodovka, kotúčové brzdy na
zadnej náprave ale aj prvky bezpečnosti ako ESP, ASR alebo EDS. Octavia
tiež predstavila prvé pohonné agregáty s turbodúchadlom v histórii
značky, a to benzínové aj naftové. Zlomová bola tiež technológia
vstrekovania pri naftových motoroch. Došlo tu k prechodu zo vstrekovania
„do komôrky“ na priamy vstrek (TDI/SDI). Modelový rad od svojho
vzniku stabilne ponúka stále sa rozširujúce portfólio úsporných
a spoľahlivých moderných agregátov.
Octavia znamenala pre
Škoda Auto aj revolúciu v dizajne. Dôkazom sú nielen česká Národná
cena za dizajn z roku 1999, ale taktiež vozidlo, ktoré je atraktívne
pre svojich zákazníkov už 14 rokov jeho predaja. Úplne nové poňatie
karosérie v podobe liftback dodnes dopĺňa bezkonkurenčný objem batožinového
priestoru v tejto triede a uľahčuje jeho využitie pri nakladaní a vykladaní
batožiny. Karoséria liftback sa stala jedným z poznávacích znakov
tohto úspešného modelového radu.
Car of the Year a Najlepšie vozidlo v kategórii
kombi
Octavia prvej generácie
získala niekoľko ocenení Car of the Year či Najlepšie vozidlo v kategórii
kombi vo Veľkej Británii. Na tieto významné ocenenia nadviazala
Škoda Auto v roku 2004 modelom Octavia druhej generácie, ktorý prešiel
v roku 2008 modernizáciou. Nespočetné množstvo ocenení, medzi ktorými
sú napríklad Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010, či Best Family
Car 2010 sú jasným pokračovaním v úspešnej ceste modelového radu
Octavia.
Do dnešného dňa predala
Škoda Auto viac než 2 862 000 vozidiel Octavia po celom svete.
V ponuke je široká paleta prevedení vozidiel od naftovej a benzínovej
športovej verzie RS po variant Scout pre voľný čas so zvýšenou
svetlou výškou a balíkom pre zlé cesty. Ten chráni vozidlo aj mimo
bežnej cestnej premávky. Pre zákazníkov kladúcich dôraz na komfort
a luxus je v ponuke výbava Laurin & Klement, kde ekologicky orientovaných
vodičov osloví verzia GreenLine so zníženou spotrebou a emisiami
CO2.
Úspechy modelu Octavia
ďalej rozvíja koncept Green E Line, ktorý Škoda Auto predstavila
na medzinárodnom autosalóne v Paríži, ako ďalší krok k trvalo
udržateľnej mobilite v osobnej doprave. Vozidlo poháňané elektromotorom
uvidíme na cestách už v roku 2011, a to v rámci testovacej flotily,
ktorá bude zbierať skúsenosti pre ďalší vývoj sériovo vyrábaného
elektromobilu.
Zdroj:
Škoda Auto Slovensko
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: