Bratislava (2. novembra 2010) - Škoda Auto v nasledujúcich desiatich rokoch podstatne zosilní
svoje aktivity na medzinárodných rastových trhoch, predovšetkým
na mimoeurópskych. „Škoda stojí
pred novou etapou rastu. Naším cieľom je dosiahnuť do konca desaťročia
minimálne zdvojnásobenie celkového odbytu značky
Škoda v porovnaní s dnešným objemom predaja,“ povedal predseda
predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland,
na tohtoročnom kongrese Automobilwoche v Berlíne.
Naplánované aj rozšírenie modelového radu
V tejto súvislosti
je naplánované aj rozšírenie modelového radu,
ako aj investície do výrobných kapacít v domácich závodoch v Českej
republike a na zahraničných trhoch.
Rozhodujúcou hybnou
silou budúceho rastu odbytu sú mohutne rastúce mimoeurópske
automobilové trhy. Zatiaľ čo dnes sa tieto trhy na odbyte podieľajú
30 percentami, v nasledujúcich desiatich rokoch má ich podiel vzrásť
na viac ako 50 percent. „Dôsledná internacionalizácia značky Škoda
je súčasťou podnikovej stratégie „Škoda RS“,“ dodal Vahland.
„Tým chceme aj naďalej upevňovať našu funkciu vstupnej značky
koncernu Volkswagen.“
Úspech vďaka „clever“
vozidlám s regionálnym akcentom
Škoda Auto bola v uplynulých
dvadsiatich rokoch na európskych trhoch úspešná vďaka „clever“
vozidlám s regionálnym akcentom a so zameraním na priestrannosť. V tomto
období sa značke podarilo počet svojich zákazníkov približne strojnásobiť.
V rámci stratégie „Škoda RS“ značka svoju paletu ďalej rozšíri.
Už na budúci rok je naplánované predstavenie nového malého modelu
značky Škoda. „Tým rozšírime našu ponuku podľa sloganu „Simply
Clever“ na nové segmenty,“ vysvetlil Vahland v Berlíne.
Cesta na nové trhy
je pripravená
Okrem závodu v Českej republike má Škoda Auto
už dnes výrobné kapacity okrem iného v Indii, Rusku a v
Číne. V uplynulých troch rokoch vzrástol odbyt v týchto krajinách
na viac ako dvojnásobok. Iba v Číne predala Škoda Auto v roku 2009
vyše 120 000 vozidiel. Tempo rastu nepoľavuje. V prvých deviatich
mesiacoch tohto roku predstavoval nárast odbytu v Číne 65 percent.
„Škoda sa týmto etablovala na nových trhoch ako vstupná značka,“
zdôraznil Vahland. „Aj tu je Škoda synonymom priestranných, funkčných
a praktických automobilov pre celú rodinu.“
Škoda Auto bude okrem
iného intenzívne investovať aj do rozvoja predajnej siete, aby bola
aj naďalej schopná uspokojiť vysoký dopyt. Počet predajcov tak
napríklad v Číne v nasledujúcich piatich rokoch vzrastie z dnešných
250 na 600.
Zdroj:
Škoda Auto Slovensko
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: