Trnava (22. októbra 2010) – Trnavská automobilka je opäť o krok bližšie
k splneniu svojho cieľa – do roku 2012 zhodnocovať 100% všetkých
vyprodukovaných odpadov. Od októbra triedi 3 000 zamestnancov PSA Slovakia
už aj biologicky rozložiteľný odpad. S triedením týchto
odpadov sa pritom v automobilke začalo už pred rokom v závodnej kuchyni.
Od apríla sa tento odpad triedi vo všetkých výrobných prevádzkach
a v týchto dňoch sa pripojila aj administratíva. Separovanie ostatných
odpadov ako papier, plasty či kovy je pritom samozrejmosťou už od
vzniku závodu.
Triedenie odpadov
má veľký význam pre ich následné energetické alebo materiálové
zhodnotenie
„Naši zamestnanci sú vedení k tomu, že aj odpad môže
byť zdrojom energie alebo surovinou pre výrobu ďalších produktov,“
hovorí Ladislav Halász, vedúci oddelenia životného prostredia PSA
Slovakia.
„Teraz, keď
sme z komunálneho odpadu odstránili biologicky rozložiteľné zložky,
môžeme zostávajúci odpad energeticky zhodnotiť ako alternatívne
palivo napr. pri výrobe cementu. Z biologického odpadu zas vytvoríme
kompost, ktorý využijeme pri starostlivosti o zelené plochy, ktoré
máme v závode,“ dodáva Halász.
Bez účasti každého
zamestnanca by to však nebolo možné
Zamestnanci automobilky poznajú
environmentálnu politiku podniku, absolvujú pravidelné školenia
a triedenie odpadov je preto samozrejmosťou tak v administratíve, ako
aj vo výrobe. Sami často prichádzajú s nápadmi, čo by sa dalo v tejto
oblasti vylepšiť.
Jednou z hlavných
priorít spoločnosti PSA Peugeot Citroёn Slovakia je minimalizovať
vplyvy výroby na životné prostredie. Automobilka má certifikát
environmentálneho manažérstva ISO 14 001, ktorý každý rok obhajuje
pred nezávislými audítormi. Vlani získala Národnú podnikateľskú
cenu za životné prostredie. Je prvou slovenskou automobilkou, ktorá
spustila sériovú výrobu áut s emisiami pod 100 g CO2 na prejdený
kilometer.
Automobilka
v Trnave je technologicky najnovšou v skupine PSA Peugeot Citroën
Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári
2003, dosiahla do spustenia výroby 700 mil. EUR. V júni 2006 sa rozbehla
výroba modelu Peugeot 207. Už v prvom
štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën C3 Picasso, ktorá
sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do spustenia jeho výroby
dosiahli ďalších 100 mil. EUR. Aktuálne sa od
júla 2010 v dvoch pracovných zmenách produkuje
takmer 870 automobilov denne. Vlani opustilo výrobné
pásy trnavskej automobilky takmer 205.000 vozidiel,
čo je o 10 % viac, ako v roku 2008.
S týmto výsledkom sa PSA Slovakia zároveň
stala najväčším finálnym výrobcom vozidiel na Slovensku za rok
2009. Za prvý polrok vyrobila automobilka
viac než 100 000 áut, čo predstavuje medziročný
nárast o 1,33%.
Zdroj:
PSA Peugeot Citroёn Slovakia
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: