Štokholm (4. októbra 2010) - Scania zahájila prevádzkové
testy zadného deflektora, ktorý môže zníiť spotrebu paliva a
od dve percentá. Predstavuje to ročnú úsporu a 1200 litrov nafty
a tri tony emisií CO2 u úžitkového vozidla, ktoré najazdí na 200
000 km za rok. Deflektor je inštalovaný na štandardný
trojnápravový náves užívaný v európskej ťažkej diaľkovej preprave.
Dĺžka súpravy sa úpravou zväčší o 30 cm, čo je ekvivalent mimoriadnej
dĺžky povolenej pre zadnú inštaláciu zdvíhacích zariadení alebo
prevoz nakladacích zariadení v súlade s direktívou Európskej únie
97/27 EC.
Zadný spojler
„Verím, že európski výrobcovia
prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že začnú inspjlere
vyvíjať a inštalovať. Testy sú obmedzené na Švédsko
a Dánsko, ale očakávame rozhodujúce slovo príslušných orgánov
Nemecka a Holandska pre formuláciu a začlenenie schvaľovacej položky
do noriem EU,“ konštatuje Anders Gustavsson, výkonný riadieteľ
Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB)" , hovorí Anders Gustavsson, riaditeľ Scania
Transport Laboratory.
Dvojpercentné zníženie spotreby neprináša
len zníženie nákladov dopravného priemyslu, ale má tiež pozitívny
vplyv na životné prostredie.
„Pri vozidlách slúžiacich spoločnosti
Transport Laboratory, ktorá najazdí na 360 000 km ročne a spotrebujú
priemerne 26 l/100 km, to predstavuje ročnú úsporu 1900 litrov a
5000 kg CO2 na vozidlo a rok. Táto aerodynamická úprava je pozitívom
ako pre ziskovosť dopravného priemyslu, rovnako ako pre životné
prostredie a je rovnocenná výsledkom niekoľkých rokov vývoja motorov
a podvozkov vozidiel,“ dodáva Gustavsson.
Posledné návrhy predložené úniou
môžu zdokonaliť v súčasnosti platnú direktívu 97/24 EC pripustením
prevádzky návesov vybavených zadnými deflektormi, ktoré sú o 30
cm dlhšie.
„Tieto riešenia nezasahujú neoprávnene
do formátu nákladového priestoru a môžu byť inštalované tiež
dodatočne na budúce vozidlá. Vo svetle toho dúfam, že výrobcovia
prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že ich začnú
vyvíjať a inštalovať. Tvoria ich veľmi jednoduché technické riešenia,
ktoré môže rýchlo a jednoducho znížiť prevádzkové náklady
dopravcov a dopad na životné prostredie,“ konštatuje Gustavsson.
Transport Laboratory
Spoločnosť Transport Laboratory je
pobočkou v úplnom vlastníctve automobilky Scania, ktorá testuje
a posudzuje charakteristiky vozidiel a výkony v cestnej doprave. Jej
povinnosti zahŕňajú tiež prípravu a zdokonaľovanie vodičov v
technike jázd s dôrazom na bezpečnosť a efektívnosť. Spoločnosť
zodpovedá tiež za časť dopravy komponentov Scania medzi výrobnými
a montážnymi závodmi. Jej flotilu tvorí dvadsať ťahačov a sedemdesiat
návesov.
Zdroj:
Scania
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: