Hannover (26. septembra 2010) - Daimler Trucks predstavuje na
Medzinárodnom automobilovom veľtrhu úžitkových vozidiel ako svetovú
premiéru svoju štúdiu elektrického nákladného automobilu. Spoločnosť
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), patriaca do divízie
Daimler Trucks, predstavuje v Hannoveri model Fuso Canter E-CELL s
elektrickým pohonom na akumulátor. So štúdiou E-CELL Daimler Trucks
dôsledne realizuje svoju globálnu iniciatívu Shaping Future
Transportation za mobilitu bez emisií. S dojazdom asi 120 kilometrov sa
Canter E-CELL jazdiaci takmer bez hluku a bez výfukových plynov ideálne
hodí pre centrá aglomerácií a ďalšie ekologicky citlivé oblasti.
Fuso predstavuje štúdiu vozidla
Canter E-CELL
Dr. Albert Kirchmann, prezident a
CEO spoločnosti MFTBC: "Fuso Canter E-CELL je po úspešnom uvedení nášho
ľahkého nákladného vozidla Fuso Canter Eco Hybrid naším ďalším logickým
krokom na ceste k mobilite s nulovými emisiami. Štúdia podčiarkuje
stratégiu spoločnosti Fuso ponúknuť zákazníkom na každý účel použitia
najčistejšiu technológiu pohonu, ktorá zároveň najviac šetrí zdroje."
Fuso predstavuje štúdiu vozidla
Canter E-CELL takmer zrelú na praktické využitie na príklade modelu Fuso
Canter 3S13 s celkovou povolenou hmotnosťou 3,5 tony. Akumulátory sa
nachádzajú v ráme podvozku. Fuso Canter E-CELL sa úplne zaobíde bez
spaľovacieho motora, a preto má nulové emisie. Nová štúdia vozidla od
MFTBC ponúka najnovšiu technickú úroveň a ukazuje, že elektrická
mobilita je vďaka najmodernejšej technológii v blízkej budúcnosti možná
aj pre nákladné vozidlá.
Fuso Canter stavia na ohľaduplnosť voči životnému
prostrediu
MFTBC vo všetkých modeloch ľahkého
nákladného vozidla Fuso Canter stavia na ohľaduplnosť voči životnému
prostrediu. Najpredávanejšie nákladné vozidlo divízie Daimler Trucks je
popri novej štúdii s elektrickým pohonom k dispozícii aj v hybridnej
verzii a s konvenčným dieselovým motorom. Medzitým jazdí už takmer 1000
exemplárov vozidla Fuso Canter Eco Hybrid po cestách Japonska,
Austrálie, Hongkongu, Írska, ako aj v rámci rozsiahleho pokusu v
britskej metropole Londýn. V závislosti od globálnej oblasti použitia
ušetrí Canter Eco Hybrid s dieselovo-elektrickým hybridným pohonom desať
až pätnásť percent pohonnej látky. V dvojtonovej verzii je Canter
Hybrid v Japonsku s účinnosťou pohonnej látky 8,6 litra na sto
kilometrov v súčasnej dobe nákladným automobilom s najmenšou spotrebou
vôbec.
Aj aktuálny Fuso Canter v
európskej verzii s dieselovým motorom hrá z hľadiska vplyvu na životné
prostredie prvú ligu: ľahký nákladný automobil dosahuje vo všetkých
variantoch hmotnosti, motora a výkonu hodnoty nižšie, ako sú limity v
súčasnosti najprísnejšej dobrovoľnej emisnej normy EEV (Enhanced
Environmentally Friendly).
Spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck
& Bus Corporation (MFTBC)
Spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck
& Bus Corporation (MFTBC) so sídlom v japonskom Kawasaki je jedným z
popredných výrobcov úžitkových vozidiel v Ázii. V roku 2009 podnik
predal 99 500 vozidiel, medzi nimi ľahké, stredné a ťažké nákladné
automobily, ako aj autobusy. 85 percent akcií MFTBC patrí koncernu
Daimler AG. MFTBC je súčasťou divízie Daimler Trucks koncernu Daimler
AG.
Zdroj:
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: