Bratislava (20. apríla 2010) – Ľudia, ktorí si chcú
v blízkej budúcnosti kúpiť automobil, sa budú rozhodovať v prvom rade
podľa ceny, kvality, bezporuchovosti a úspornosti vozidla. Sú to
najdôležitejšie kritériá pri výbere áut na Slovensku. Nezanedbateľným
faktorom sú aj odporúčania známych a predošlé osobné skúsenosti. Na
základe rozhovorov s priateľmi a známymi sa rozhoduje o kúpe auta až
každý tretí spotrebiteľ. Dobrý servis k autu je dôležitý
pre pätinu ľudí. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia,
do ktorého sa vo februári 2010 zapojilo 509 ľudí vo veku od 15 do 60
rokov.
Nové auto preferuje necelá polovica respondentov
V horizonte blízkej budúcnosti, teda do dvoch rokov, si
plánuje kúpiť auto asi 40 percent Slovákov. Nové auto preferuje necelá
polovica respondentov, ostatní sa budú obzerať skôr po ojazdených
vozidlách.
"Počet ľudí, ktorí si plánujú kúpiť automobil medziročne
síce poklesol, keďže pomerne veľa záujemcov využilo výhodné ceny áut
v minulom roku, mnohé značky áut – najmä lídri na slovenskom trhu, si
však ešte viac upevnili svoje postavenie v rámci zvýšenia preferencií
a sympatií v prospech danej značky," hovorí Vladimír
Janček z oddelenia Consumer Goods spoločnosti GfK Slovakia.
Zaujímavým zistením je, že asi štyria z desiatich Slovákov si
myslia, že ceny áut v roku 2010 ešte poklesnú. Viac ako tretina
respondentov je presvedčená, že ceny už dosiahli dno, takže už
nezlacnejú a asi pätina respondentov si myslí, že ceny áut začnú tento
rok postupne rásť.
GfK Slovakia
Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom
na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v
Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu.
Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa
prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom
Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2009 dosiahla
tržby vo celkovej výške 1,164 miliardy EUR. Skupina GfK riadi 115
spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca
10 000 zamestnancov pracuje viac ako 80 percent mimo územia Nemecka. Pre
podrobnejšie informácie prosím navštívte našu web stránku: www.gfk.com alebo www.gfk.sk
Zdroj:
GfK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: