Bratislava (25. februára 2010) - Orange sa stal
aj v roku 2009 najúspešnejším telekomunikačným operátorom na Slovenskom
trhu. Potvrdzujú to hospodárske výsledky za uplynulý kalendárny rok,
podľa ktorých uskutočnil Orange viac ako 968 tisíc komerčných operácií,
teda aktivácií nového paušálu alebo predĺžení kontraktu, vrátane
prechodov z predplatených služieb na paušál. Zároveň potvrdil pozíciu
lídra na slovenskom telekomunikačnom trhu s trhovným podielom takmer
52%.
Počet zákazníkov využívajúcich
účastnícke programy sa medziročne zvýšil o 3,8%
V medziročnom
porovnaní najviac vzrástla databáza zákazníkov služieb Orange Doma
(FiberNet, FiberTV a FiberTel), o viac ako 89%. Celkový počet aktívnych
zákazníkov mobilných služieb ku koncu roka predstavoval 2,891 milióna.
Podiel zákazníkov využívajúcich fakturované služby na celkovej
zákazníckej báze vzrástol na 69 %.
„Tieto čísla potvrdzujú, že Orange
je napriek silnejúcej konkurencii pre väčšinu zákazníkov na slovenskom
trhu stále najatraktívnejším operátorom. Ponuka, ktorú sme uviedli
vlani na trh, oslovila takmer milión zákazníkov. Viac ako 300 tisíc
zákazníkov prešlo na niektorý z nových Paušálov Snov. Podľa prieskumov,
za atraktívne ich považujú kvôli nekonečným volaniam v najväčšej
mobilnej sieti a jednotkovej cene hovorov, ktorá s množstvom
prevolaných minút môže klesnúť dokonca aj na 1 cent,“ hovorí generálny
riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
Rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom
mobilných dátových služieb
Najvýznamnejšími faktormi, ktoré
ovplyvnili výnosy bola rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom
mobilných dátových služieb. Objem minút vygenerovanej odchádzajúcej
hlasovej prevádzky v roku 2009 bol o 6 % väčší ako v roku 2008 a počet
odchádzajúcich minút, ktoré pretelefonoval priemerný zákazník Orangeu
za mesiac bol výrazne vyšší ako je slovenský priemer. Priemerný
zákazník Orangeu pretelefonoval mesačne približne 137 odchádzajúcich
minút čo je o 50 minút viac ako zákazníci ostatných operátorov, ktorí
pretelefonovali 87 minút.
Najrýchlejšie rastúcou zložkou
výnosov boli už tradične mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových
výnosoch dosiahol 17,5 %. Vývoj celkových výnosov bol v súlade
s finančným plánom a ovplyvnila ho predovšetkým regulácia (približne
tri štvrtiny poklesu) a vplyv ekonomickej krízy. Spoločnosť dosiahla ku
koncu roka výnosy v hodnote 812,7 mil. eur, čo o 5,8 % menej ako pred
rokom. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil
o 7,4 % na približne 20,9 eur.
Zdroj:
Orange
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: