Bratislava (17. februára 2010) - Neopatrné zaobchádzanie
s kreditnou kartou, neoprávnené výbery z bankomatu alebo podozrivé platby
kartou na internete sleduje v úverovej spoločnosti Home Credit takzvaná
aplikácia Fraud monitoring. Jej hlavným cieľom je zabrániť falošným transakciám
a ochrániť tak peniaze držiteľov kariet. Z celkového počtu viac ako tisíc
hlásení o neštandardných transakciách neodhalila aplikácia v roku
2009 žiadnu podvodnú transakciu.
Fraud monitoring sleduje podozrivé transakcie podľa
špecifických pravidiel nastavených v systéme
"Vlani sme vďaka tejto aplikácii dostali oznámenie o viac ako tisíc
neštandardných transakciách. Podozrivú transakciu vyhodnotíme, a ak máme
závažné podozrenie, klientovi voláme a overujeme, či kartu naozaj použil,"
vysvetľuje Aleš Nejezchleb, vedúci kartového centra Home Credit a dodáva: "Zameriavame sa napríklad na platby v
rizikových krajinách, športové stávkovanie na zahraničných serveroch alebo
čerpania v kasínach a herniach.
Najrizikovejšie je použitie karty na internete, pretože vo veľa
internetových obchodoch nie je platba bezpečná. "
Zneužitie karty je skutočne jednoduché
"Podvodníkovi stačí k zneužitiu často poznať
iba číslo karty, dátum platnosti a CVV/CVC kód, to znamená posledné trojčíslie
na podpisovom prúžku karty," približuje Luděk Jírů, riaditeľ sekcie Karty spoločnosti Home Credit.
Medzi ďalšie prípady preverované Fraud monitoringom patrili vlani
reklamácie výberov z bankomatu, žiadna z nich ale nebola odôvodnená.
V Českej republike zaznamenal Home Credit jeden prípad tzv. skimmingu, keď
podvodníci umiestnili na bankomat špeciálne zariadenie, ktorým skopírovali
údaje z magnetického prúžku karty. Následne potom kartu sfalšovali
a vyberali ňou hotovosť z bankomatu v Bulharsku. Na Slovensku Home
Credit nezaznamenal žiadny takýto prípad.
Čo nezabudnúť pri platbe kreditnou kartou
na internete?
Nákupy cez internet sú stále obľúbenejšie pre svoju jednoduchosť a
rýchlosť. Ak sa zákazník rozhodne v e-shope nakúpiť, odporúčame vybrať
osvedčené servery a zabehnuté internetové obchody. Nákupy u nechránených
a nedôveryhodných obchodníkov sa nevyplatia. Klient by mal dať na odporúčania známych, ktorí už majú s konkrétnym
obchodom skúsenosti. Pri akomkoľvek podozrení radíme platbu nevykonávať.
Pri platení v e-shopoch by napríklad
držiteľ karty nikdy nemal zadávať PIN.
Zdroj:
Home Credit
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: