Bratislava (21. januára 2010) - Spoločnosť Gemius pripravila v spolupráci s agentúrou IAB správu s
názvom Do you CEE? Prehľad o on-line trhoch strednej a východnej Európy
v roku 2009 (Do you CEE? Interactive Overview of Central and Eastern
Europe Markets 2009). Štúdia predstavuje súhrn poznatkov o internetovom
trhu pre záujemcov o región strednej a východnej Európy.
Prvá
časť správy prezentuje porovnanie štátov strednej a východnej Európy z
hľadiska penetrácie internetu, výdavkov na on-line reklamu a
širokopásmového prístupu. Ukazuje, že najvyššou úrovňou penetrácie
internetu sa môže pochváliť Estónsko, kde používatelia internetu
predstavujú 68 % populácie nad 15 rokov. S výsledkom presahujúcim 40 %
sa Slovensko dostáva v zozname na siedmu priečku v predstihu pred
Maďarskom, Poľskom, Chorvátskom, Rumunskom, Ruskom a Ukrajinou.
Krajinou strednej a východnej Európy s najväčšou on-line populáciou je
Rusko, zatiaľ čo Ukrajina je štát s najvyšším percentuálnym rastom
počtu internetových používateľov za posledné tri roky.
Druhá
kapitola správy poskytuje komplexný prehľad o jednotlivých trhoch,
rozdelený do troch častí. Prvá časť každého prehľadu obsahuje opis
hlavných hráčov, t. j. webových stránok, portálov a spoločenských sietí
pôsobiacich na príslušnom trhu.
Ďalšia časť analýzy trhu
opisuje charakteristiky miestnych internetových používateľov – ich
sociodemografické profily a on-line aktivity. Tretia časť ponúka údaje
o type nástrojov, ktoré internetoví používatelia využívajú na
surfovanie po internete v každej zo skúmaných krajín. Rovnako uvádza
rebríčky popularity prehliadačov, operačných systémov, vyhľadávačov a
rozlíšení obrazovky na základe údajov získaných prostredníctvom služby
gemiusTraffic.
Graf. Penetrácia internetu v regióne Strednej a Východnej Európy: 2006-2009
Správu Do you CEE? Interactive Overview of Central and Eastern Europe Markets 2009 si môžete stiahnuť na adrese: http://bit.ly/doyoucee.
Zdroj:
ITAS
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: