Memorandum IT Asociácie Slovenska (ITAS)
Spoločnostiam, ktoré pôsobia na Slovensku v sektore
informačných a komunikačných technológií záleží na tom, aby občania
Slovenskej republiky mali významný prínos z využitia týchto
technológií, aby sa prostredníctvom informatizácie verejnej správy
znížila ich administratívna a časová záťaž a zlepšila dostupnosť
služieb pre občanov a podnikateľov bez ohľadu na regionálne, sociálne,
či iné rozdiely. Informatizácia je kľúčom k zefektívneniu procesov a
systému fungovania verejnej správy, čoho dôsledkom je zvýšenie jej
transparentnosti.
Keďže spoločnosti, ktoré sú členmi ITAS, patria
medzi kľúčových dodávateľov úradov štátnej a verejnej správy a ich
zámerom je transparentné pôsobenie na trhu, najmä v období kedy sa
realizujú najrozsiahlejšie projekty informatizácie spoločnosti s
podporou fondov Európskej únie, považujú za kľúčové, aby sa informácie
o týchto projektoch a ich financovaní dostávali k verejnosti v
neskreslenej a transparentnej podobe.
Preto sa spoločnosti, ktoré sú členmi ITAS rozhodli prijať
všeobecné zásady komunikácie pri realizácii projektov, resp. pri
verejných výberových konaniach s nasledovným odporučením:
1) Každá IKT spoločnosť, ktorá sa zaujíma o verejné zákazky v oblasti
IKT berie na vedomie potrebu verejnej komunikácie o tejto zákazke. V
prípade záujmu médií a verejnosti bude prezentovať svoj zámer, koncept,
prípadne návrh riešenia a jeho prínos pre občanov jasne a zrozumiteľne
v niektorej z týchto foriem:
» Tlačová správa, komuniké
» Tlačová konferencia
» Iné komunikačné kanály – napríklad web stránka spoločnosti, tlačové agentúry.
2) Každá IKT spoločnosť bude v prípade účasti vo verejnej súťaži
alebo inom výberovom konaní vo verejnej správe transparentne
komunikovať svoju účasť alebo neúčasť. Spoločnosť má právo si zvoliť
medzi proaktívnou alebo reaktívnou komunikáciou, nebude však svoju
účasť tajiť, pokiaľ to nevyžaduje osobitná právna úprava (napríklad
utajované skutočnosti).
3) Každá IKT spoločnosť bude v prípade úspešného získania
projektu vo verejnom sektore alebo víťazstva vo verejnej súťaži
proaktívne túto skutočnosť komunikovať verejnosti a médiám (jednou z
foriem uvedených v bode 1.) a súčasne pri tom odprezentuje hlavné
fakty: cena, predmet zákazky, popis riešenia a dodacie termíny. Cieľom
tohto oznámenia je objektívne odkomunikovanie konkrétneho zámeru v
oblasti informatizácie verejnej správy a prínosov pre občanov