Bratislava (9. decembra 2009) - Online
aukcie patria v zahraničí medzi najpopulárnejšie spôsoby nakupovania
tovarov či služieb cez internet. Tieto aktivity sa už pomaly stávajú
obľúbenými aj medzi slovenskými užívateľmi internetu. S internetovými aukciami má na Slovensku zatiaľ
skúsenosť necelá tretina (30,4%) cez internet nakupujúcej populácie.Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúra TNS SK.
Pätina respondentov má opakovanú skúsenosť. Agentúra prieskum realizovala v
októbri tohto roku na vzorke 1 113 užívateľov internetu starších ako 18
rokov. Približne pätina respondentov si takouto formou zakúpila nejaký tovar
už viackrát a desatina podobný nákup absolvovala len raz. Tento
výsledok by sa však v budúcnosti mohol zmeniť, pretože až tretina
(32,4%) populácie nákup takýmto spôsobom nevyužila, ale potenciálne oň
prejavila záujem.
Viac skúseností majú mladí. Výrazne väčší podiel návštevníkov internetových aukcií bol v
porovnaní s priemerom zaznamenaný medzi ľuďmi do 39 rokov a obyvateľmi
Bratislavského kraja. Naopak, nižšiu skúsenosť s týmto druhom online
nákupu majú ľudia vo veku nad 40 rokov, respondenti s nižším vzdelaním,
obyvatelia menších a stredne veľkých miest (od 5 000 do 19 999
obyvateľov).
Najznámejšie je aukro.sk. Spontánne najznámejším slovenským portálom, ktorý sa venuje
internetovým aukciám je aukro.sk. Tento bez napovedania poznala takmer
polovica (47,9%) oslovených. S výrazným odstupom nasledujú
onetwosold.sk (10,1%), aukcie.sk (9,4%) a miniaukcie.sk (7,7%). Ostatné
portály uviedlo menej ako 5% tej internetovej populácie, ktorá už v
minulosti využila internet k uskutočneniu nákupu. Približne tretina
(32,8%) nepozná žiaden portál venujúci sa aukciám.
Zdroj:
TNS SK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: