Espoo, Fínsko
/ Bratislava (19. novembra 2009)
– Veľmi očakávaná Nokia E72, zariadenie špeciálne vyrobené
pre firemnú a osobnú korešpondenciu, sa konečne nachádza na obchodných
pultoch. Okrem oznámenia o dostupnosti nového prístroja spoločnosť
Nokia tiež zverejnila výsledky výskumu*, ktorý ukázal, že stále
viac ľudí sa v bežnom život pri reagovaní na dôležité správy
spolieha na komunikáciu prostredníctvom emailu ako na tradičné telefónne
hovory alebo textové SMS správy.
Nokia N72 je už čerstvo na pultoch
slovenských obchodov. Jej orientačná cena by mala byť 449 €. „Náš výskum ukázal,
že ľudia strávia vybavovaním emailov v priemere päť dní
ročne, čo zodpovedá jednému celému pracovnému týždňu. Polovica
z nás (46 %) si volí email ako cestu pre prijímanie a odosielanie dôležitých
informácií. Pri navrhovaní nového prístroja Nokia E72 sa myslelo
práve na túto skupinu užívateľov, novinka umožňuje svojim majiteľom
byť viac dostupnými a ponúka im komunikáciu kdekoľvek a kedykoľvek,“
povedal v súvislosti s výsledkami výskumu Ukko Lappalainen, viceprezident
spoločnosti Nokia.
Nokia E72 nadväzuje
na úspechy modelov E71, a to plnohodnotnou QWERTY klávesnicou
a navyše ponúka nové dôležité funkcie ako je email priamo na úvodnej
obrazovke alebo funkcie pre chat. Nová Nokia E72 sa tiež pýši elegantným
dokonalým vzhľadom a v jej výbave nájdeme tiež najnovšiu verziu
Ovi Maps s A-GPS navigáciou a kompasom alebo päťmegapixelový fotoaparát.
Nokia E72 prichádza
tiež so službou Nokia push email, Nokia Messaging a dnes si užívatelia
po prvý raz môžu nastaviť zasielanie rýchlych správ (IM) priamo
z domovskej obrazovky, a sprístupniť tak komunity ako sú Windows Live™
Messenger, Yahoo! Messenger, Google Talk alebo Ovi Chat. Navyše môžu
chatovať so svojimi známymi alebo kolegami prostredníctvom desktopu
naprieč rôznymi komunitami, a to v reálnom čase.
Viacnásobné emailové účty. Nokia E72 tiež
ponúka možnosť viacnásobných firemných i súkromných emailových
účtov so zvláštnymi profilmi pre prácu a zábavu, ktoré ľuďom
umožnia byť flexibilní v rozhodovaní na koho, kedy, kde a ako
reagovať. Zatiaľ čo pracovné emaily majú postavenie ako najdôležitejšie
správy pre prijatie, neznamená to, že na ne musíme najrýchlejšie
reagovať. Podľa výskumu spoločnosti Nokia polovica respondentov
(49 %) uprednostňuje v odpovediach svojich partnerov pred nadriadenými
(29 %), kolegami (23 %) alebo dokonca pred zákazníkmi (31 %).
Prieskum spoločnosti
Nokia zisťoval rôzne faktory, ktoré ovplyvňujú, ako ľudia
reagujú na všemožné problémy a situácie. Okrem výskumu,
online kampane na http://www.nokia.com/responsiveness, ktorá sa uskutočnila po celom svete, reagovali
ľudia na rôzne otázky a pripomienky tiež na TED.
Výsledky výskumu a reakciu
spoločnosti Nokia si môžete pozrieť tu: http://www.nokia.com/A4664066?kit=112.
Úplný zoznam funkcií,
ktorými disponuje nová Nokia E72 nájdete tu: http://europe.nokia.com/find-products/devices/nokia-e72. Kompatibilita s vyššie
uvedenými funkciami môže byť obmedzená len na určité krajiny.
* Výskum uskutočnila
spoločnosť ICM medzi 7 826 respondentmi v siedmich krajinách, a to v júli
2009. Výskum sa uskutočnil v týchto krajinách: Veľká Británia,
Rusko, Španielsko, Juhoafrická republika, Spojené arabské emiráty,
Singapur a Taliansko.
O spoločnosti Nokia. Nokia je priekopníkom v mobilnej telekomunikácii
a svetovým lídrom vo výrobe mobilných zariadení. Dnes spája ľudí
novými a rôznorodými spôsobmi – kombináciou vyspelej mobilnej
technológie s prispôsobenými službami. To užívateľom umožňuje
byť nablízku veciam, na ktorých im záleží. Ponúka tiež komplexné
mapové podklady pomocou máp NAVTEQ a ďalej technológie, riešenia
a služby mobilných sietí prostredníctvom Nokia Siemens Networks.
Zdroj: Nokia Slovakia, s.r.o.
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: