Media Info Servis

Briti hrajú online a konzolové hry omnoho častejšie ako iní Európania
Publikovan: Streda, 18.11. 2009 - 11:52:44
Vec: TNS SK


Londýn (18. novembra 2009) - Z výsledkov štúdie 2009 UK National Gamers Study vyplýva, že vo Veľkej Británii je oveľa viac online a konzolových hráčov ako v ostatných európskych krajinách. Až 73% opýtaných hráva tieto hry pravidelne, pričom mnohí z nich považujú túto aktivitu za lepšiu zábavu ako surfovanie na internete alebo sledovanie televízie.  Mladí muži vo veku 13 až 19 rokov hrajú hry v priemere 11 hodín za týždeň.



Chlapci vo veku 8 rokov priznávajú, že sa priemerne týždenne hrajú 7,5 hodín. Výsledky prieskumu tiež dokazujú, že hranie sa už čoskoro stane obľúbenejšou aktivitou ako internet a tv, a že v súčasnosti už predbehlo čítanie novín a časopisov. Dokonca hrať hry začínajú aj tie skupiny ľudí, ktoré sa v minulosti tejto aktivite nevenovali: 86% dievčat priznáva, že si zahrá hry a 42% ľudí starších ako 50 rokov deklaruje, že strávia viac času hraním ako čítaním časopisov.

Briti na rozdiel od respondentov ostatných krajín Európy si radšej za hry zaplatia. Zatiaľ čo v Holandsku až 10% respondentov priznáva, že si robí nelegálne kópie, vo veľkej Británii sú to len 4%. Štúdia tiež naznačuje, že mobilné telefóny a sociálne siete ako MySpace a Facebook predstavujú hracie platformy budúcnosti. Zatiaľ sa však len 11% hráčov z Veľkej Británie vyjadrilo, že sociálna sieť je ich hlavným miestom, kde sa hrajú, čo je o polovicu menej ako v USA. Predstavenie iPhonu na britskom trhu spôsobilo, že mobilné telefóny ako hracie platformy využilo v ostatnom roku až 20%, čo je dvakrát viac ako v ostatných európskych krajinách.

Popularita hier stúpa. Stephen Plamer, Group Director, TNS Technology výsledky prieskumu okomentoval: „Hranie extrémne rýchlo naberá na popularite a v súčasnosti sa oň zaujíma viac ľudí ako o televíziu alebo internet. Mladí aj starí ľudia odchádzajú od tradičných médií a namiesto toho trávia viac svojho voľného času hraním sa hier. Rozmanitosť ponuky hier pritiahla aj také skupiny populácie, ktoré by sa inak o hry možno vôbec nezačali zaujímať, a ktorí zmenili aj tradičný pohľad na „hráča“. Tlakom médií a reklamy sa z hrania vyvinulo fórum, pomocou ktorého budú v budúcnosti oslovovaní aj spotrebitelia.“

Peter Warman zo spoločnosti Gamindustry.com dodal: „S narastajúcim množstvom online hier neexistuje spôsob, ako tento trh zmonitorovať. Dá sa to urobiť iba tak, že sa to týchto ľudí budeme pýtať.“

O štúdii. 2009 UK National Gamers Survey je ďalšia zo série štúdií, ktorú spolu realizujú spoločnosti TNS a Gamesindustry.com v Holandsku, Francúzsku, Nemecku, Belgicku, vo Veľkej Británii a v USA. Do prieskumu je zapojených celkovo viac ako 13 000 respondentov. Partnerom tohto prieskumu je päť spoločnosti: RealGames (Zylom), Keesing Games, RTL Group, GamePoint a Spil Games. Dostupné sú výstupy za jednotlivé krajiny ako aj medzinárodná štúdia. Prieskum vo Veľkej Británii sa uskutočnil v júni až júli 2009 na vzorke 2 226 respondentov vo veku 8 a viac rokov. Viac informácii o štúdii nájdete na www.nationalgamerssurvey.co.uk



Zdroj: TNS

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe







Tento lnok si mete preta na webe Media Info Servis
http://www.mediainfoservis.sk

Tento lnok njdete na adrese:
http://www.mediainfoservis.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=1676