Bratislava (27. septembra 2009) - Bosch rozširuje svoj výrobný program o nové alternátory s vysokou
účinnosťou. Modely radu „Efficiency Line“ (EL) sú konštruované
predovšetkým pre vozidlá vybavené väčším počtom bezpečnostných a
komfortných funkcií s vyššími nárokmi na spotrebu elektrickej energie.
Ďalším zdokonalením elektrickej konštrukcie a použitím nových diód
zvýšili vývojári účinnosť až na 77 percent (podľa VDA). Alternátor tak
odoberá pre svoju činnosť pri rovnakom elektrickom výkone menšiu
mechanickú silu.
„Týmto opatrením sa dá znížiť spotreba paliva a emisie
CO2 v reálnej prevádzke až o dve percentá,“ hovorí Stefan
Asenkerschbaumer, člen predstavenstva spoločnosti Bosch zodpovedný za
divíziu „Starter Motors and Generators“. Bosch plánuje zahájenie
sériovej výroby na rok 2010.
Oficiálne hodnoty spotreby paliva
motorových vozidiel sa zisťujú laboratórnym meraním podľa aktuálne
platnej normy EU. Tá stanovuje, že aktívne elektrické spotrebiče
odoberajú z palubnej siete len 350 W. Alternátory EL znižujú spotrebu
paliva v takto definovanom mestskom cykle EU o 0,5 percenta. Pokiaľ sa
za základ výpočtu stanoví realistický priemerný príkon elektrických
spotrebičov vo výške približne 1000 W, potom sa úspora paliva takmer
zoštvornásobí až na bezmála dve percentá.
Ďalšie palivo je možné
usporiť presunom výroby elektrickej energie do režimu, kedy motor
nepracuje pod zaťažením, teda behom jazdy bez stlačeného pedálu plynu a
pri brzdení. Nevyhnutná inteligentná regulácia činnosti alternátora
prebieha preto cez zodpovedajúce analógové alebo digitálne rozhranie,
napr. prostredníctvom zbernice LIN (Local Interconnected Network).
Problémom nie je ani umiestnenie v tepelne zaťažovaných oblastiach
motorového priestoru, pretože nové alternátory sú žiaruvzdorné až do
teploty 125 °C.Ideálny doplnok systémov Štart-Stop. Alternátory
EL sa dodávajú v troch veľkostiach a pokrývajú spektrum od 130 do 210
A. Dodávaný výkon bol v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi zvýšený i
v oblastiach nízkych otáčok, takže tieto alternátory predstavujú
ideálny doplnok pre systémy Štart-Stop. Nové alternátory EL zabezpečujú
dostatočné dobíjanie akumulátora už pri voľnobehu a behom jazdy s
nízkymi otáčkami, čo je dôležitý predpoklad pre automatické vypínanie a
zapínanie spaľovacieho motora. Vďaka tomu sa táto technika zameraná na
zvýšenie hospodárnosti prevádzky dá používať častejšie, čo má
samozrejme ďalší pozitívny vplyv na spotrebu. Kombinácia alternátora EL
a systému Štart-Stop od spoločnosti Bosch dokáže v mestskej prevádzke
znížiť spotrebu paliva, a tým i emisie CO2 až o 10 percent.Bosch
Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom v oblasti technológií a
služieb. Vo svojich obchodných divíziách automobilovej a priemyslovej
techniky, spotrebného tovaru a technického vybavenia budov dosiahlo
približne 271 000 pracovníkov v roku 2007 obrat 46,6 miliárd eur. Bosch
Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a približne 300 dcérskych a
regionálnych spoločností vo viac ako 50 krajinách sveta. Tento
celosvetový zväzok vývojových, výrobných a odbytových firiem je
predpokladom pre ďalší rast. Bosch investuje každoročne viac ako 3
miliardy eur do výskumu a prihlásil celosvetovo viac ako 3000 patentov.
Spoločnosť bola v roku 1886 založená Robertom Boschom (1861 - 1942) v
Stuttgarte ako „dielňa pre jemnú mechaniku a elektrotechniku“.Obchodno-právna
štruktúra Robert Bosch GmbH zaisťuje podnikateľskú samostatnosť Bosch
Group. To umožňuje spoločnosti dlhodobo plánovať a investovať do
dôležitých podnikateľských zámerov pre zabezpečenie budúcnosti. 92 %
majetkových podielov Robert Bosch GmbH patrí verejnoprospešnej
spoločnosti Robert Bosch Stiftung GmbH / Nadácii Roberta Boscha.
Väčšinové hlasovacie práva má však spoločnosť Robert Bosch
Industrietreuhand KG, ktorá má zároveň tiež právo vykonávať funkciu
spoločníkov. Ostatné podiely a hlasovacie práva má rodina Bosch a
Robert Bosch GmbH.Viac informácií na www.bosch.com
Zdroj: Robert Bosch spol. s r.o.
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: