Bratislava (28. septembra
2009) - Cenou ovenčená Vzdialená správa priemyselných robotov v podaní
ABB zlepšuje produktivitu vo výrobných závodoch po celom svete tým, že
dokáže bezdrôtovo na diaľku identifikovať problém robota ešte predtým,
ako sa tento problém vystupňuje do výrobných zastávok. Vzdialená správa robotov monitoruje roboty našich zákazníkov, predvída
možnosť objavenia sa problémov a zabezpečuje pomoc pred vystupňovaním
problémov do porúch v prevádzke.
Dopad na produktivitu robotov
na celom svete. Len za 2 roky od uvedenia tohto servisu na diaľku do prevádzky v
lete 2007 mala Vzdialená správa ABB veľký dopad na produktivitu robotov
na celom svete, čím preventívnu údržbu v robotizovaných aplikáciách
priviedla na novú a sofistikovanejšiu úroveň.
Viac ako 1 300 robotov v 35 krajinách je momentálne podporovaných touto
službou a toto číslo rapídne rastie vo všetkých priemyselných
odvetviach a aplikáciách – od najväčších výrobcov áut a dodávateľov do
automobilového priemyslu až po menšie a stredne veľké spoločnosti v
oblasti spracovania kovov, plastov, dreva, podniky z oblasti solárnej
energie až po potravinárske koncerny.
Tento servis nenechal na seba dlho čakať s prvým uznaním. V júni 2008
vyhrala Vzdialená správa ABB zlaté ocenenie za inteligentný servis
(Gold Value Chain Award for Smart Services) na konferencii M2M
(Machine-to-Machine) United Conference v Chicagu. Táto cena bola
odovzdaná spoločnosti ABB za “viacnásobné skombinovanie technológií pre
dodanie vysokokvalitného servisu zákazníkovi.”
Riešenie od ABB pre vzdialený monitoring chráni produkciu
Hardvér
Vzdialenej správy od ABB (zľava doprava): komunikačná jednotka, anténa
a GSM karta. Komunikačná jednotka je funkčne podobná čiernym skrinkám v
lietadlách. Táto skrinka je napojená na riadiaci systém robota a vie
prečítať a poslať diagnostickú informáciu za účelom okamžitej pomoci v
prípade poruchy. Táto komunikačná linka dokáže tiež monitorovať a
analyzovať stav robota pre potrebnú údržbu.
Naši zákazníci uvádzajú, že okrem zastavovania prevádzky robota zvýšil
online servis na diaľku od ABB ich celkovú produktivitu a vylepšil
kvalitu výrobného procesu.
V 60 % prípadov dokáže ABB vyriešiť problém na diaľku bez nutnosti ďalšieho zásahu priamo na mieste
Jedným z mnohých príkladov je aj zlievarenská spoločnosť Comforsa,
ktorá reportuje 40-% zníženie prestojov robota a zvýšenie
funkcieschopnosti robota na 98,5 %. Comforsa má 19 robotov od ABB,
ktoré sú podporované Vzdialenou správou.
Druhým príkladom je druhý najväčší výrobca a distribútor čajov na svete
Tetley GB Ltd, kde Vzdialená správa podľa manažéra pre údržbu Colina
Trevora výrazne zmenila ich výrobný závod. Na smenách už nemusia riešiť
žiadne poruchy, doba bezporuchovosti a prevádzkyschopnosti sa u nich
výrazne zvýšila.
Dramatické zmeny. Hardvér Vzdialenej správy robota je komunikačná jednotka, ktorá je
napojená na riadiaci systém robota Táto jednotka monitoruje a analyzuje
stav robota, aby proaktívne zistila potrebné stavy údržby.
V prípade poruchy robota jednotka zaznamená stav robota, jeho dáta v
tej chvíli a diagnostické parametre. Tieto informácie prepošle cez sieť
GSM na centrálny server ABB za účelom analýzy u najbližšieho z 1 500
servisných technikov ABB vo viac ako 40 krajinách sveta. Technici
rýchlo identifikujú problém, ponúknu zákazníkovu potrebnú podporu a v
prípade potreby zabezpečia rýchle dodanie náhradných dielcov alebo
výjazd na miesto za účelom potrebnej opravy. Naše skúsenosti ukazujú, že v 60 % prípadov dokáže ABB vyriešiť problém na diaľku bez nutnosti ďalšieho zásahu priamo na mieste
Dozviete sa viac o skúsenostiach spoločností Comforsa a Tetley (v ANJ).
ABB je poprednou globálnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v oblasti
energetiky a automatizácie.
Svojim zákazníkom v oblasti priemyslu,
výroby a distribúcie energií prináša možnosť zlepšiť ich výkonnosť a
zároveň znížiť dopad ich činnosti na životné prostredie. ABB zamestnáva
zhruba 120 000 zamestnancov vo viac ako 100 krajinách sveta. Na Slovensku pôsobíme v 5 mestách a zamestnávame okolo 200 ľudí.
Zdroj: ABB
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: