Bratislava (5.októbra 2009) - Britské spoločnosti TNS Media Research a NDS oznámili, že rozširujú
ponuku riešení pre meranie sledovanosti televízií pomocou set-top boxov
o možnosť identifikovať tých členov domácností, ktorí súhlasili s
účasťou na peoplemetrovom paneli.
Riešenie RPDi, ktoré je založené na systéme merania
sledovanosti NDS Dynamic a analytickej službe TNS RaPiDView, pomôže
televíznym operátorom lepšie pochopiť správanie divákov a to tak, že
bude zbierať a analyzovať ako dáta o jednotlivých divákoch tak aj
informácie na úrovni jednotlivých domácností.
Spoločnosť NDS po prvýkrát predstavila riešenie RPDi na
konferencii IBC 09. Aplikácia, ktorá je jednoduchá na používanie, bude
cez diaľkový ovládač okamžite identifikovať divákov podľa krstného mena
a umožní divákom pridávať ďalších hostí, ktorí s nimi sledujú
televíziu. Služba meria len sledovanosť tých divákov v domácnostiach,
ktorí súhlasili s účasťou na celom procese merania sledovanosti.
„Televízni operátori sa obracajú na meranie pomocou set-top
boxov, pretože im pomáha správne pochopiť správanie ich predplatiteľov,
zároveň im poskytuje také dáta, ktoré by nezískali z tradičných metód
merania sledovanosti, ako napríklad sledovanie monotematických kanálov,
sledovanie s časovým posunom a interaktívne sledovanie. Do dnešných dní
sa meranie sledovanosti cez set-top boxy realizovalo len na úrovni
domácnosti, ale vďaka RPDi môžu operátori získavať také množstvo dát z
merania zo set-top boxov a kvantum informácii o sledovanosti
jednotlivcov, ktoré im pomôžu zlepšiť ich obchodné rozhodnutia a predaj
reklamy“, povedal Gideon Gilboa, Product Marketing Manager pre reklamné
riešenia spoločnosti NDS.
„RPD sa stáva štandardným nástrojom televíznych operátorov,
prostredníctvom ktorého môžu zrealizovať strategické obchodné
rozhodnutia. Obohatenie tohto nástroja o dáta sledovanosti jednotlivcov
pridáva kľúčovú informáciu o demografii a štruktúre divákov. RPDi je
efektívny spôsob využitia funkčnosti set-top boxov,“ dodal Nick
Burfitt, globálny riaditeľ RPD spoločnosti TNS Media Research.
Spoločnosti NDS a TNS oznámili svoju spoluprácu, na základe ktorej
vyvinuli a poskytli riešenie merania sledovanosti pomocou set-top boxov
pre digitálnych televíznych operátorov. Ich spoločnými zákazníkmi sú:
BSkyB, DirecTV, Sky Television na Novom Zélande a Foxtel.
Zdroj: TNS
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: