Media Info Servis

Nižšie príjmy internetovej reklamy v druhom kvartáli 2009
Publikovan: Utorok, 18.08. 2009 - 10:14:10
Vec: AIMS


Bratislava (18. augusta 2009) – V druhom kvartáli tohto roka dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) hodnotu 6,08 mil. € (183,4 mil. Sk). V rovnakom období minulého roka dosiahol objem internetovej reklamy čiastku 6,45 mil. € (194,5 mil. Sk).  Ak porovnáme polročné čísla, tak objem reklamy v prvom polroku 2009 predstavuje 12,1 mil. € (365,6 mil. Sk) a v rovnakom období minulého roka to bola hodnota 11,5 mil. € (346,1 mil. Sk).




Tradične najväčší podiel v druhom kvartáli 2009 mala bannerová reklama s 52,5% (3,2 mil. €). Nasledovala riadková inzercia s 22,2% (1,35 mil. €) a katalógová inzercia so 14,4% (0,88 mil. €). „Po prvýkrát v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov dochádza k medziročnému poklesu čísiel“ komentuje výsledky druhého kvartálu predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
„Aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných budgetov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje. Osobne som však presvedčený, že by nemalo dôjsť k medziročnému poklesu výdavkov do reklamy na internete.“ dodáva Milan Csaplár.

V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví si aj v druhom kvartáli obhájili prvenstvo telekomunikácie s 22,1% podielom, druhá priečka patrí financiám s 16,3% nasledovaná motorizmom s 16,1%. Štvrté a piaté miesto patria rýchloobrátkovým odvetviam. Potravinársky tovar tvorí 9,7% a drogistický tovar a parfuméria tvorí 8,1%.


Zdroj: Asociácia internetových médií








Tento lnok si mete preta na webe Media Info Servis
http://www.mediainfoservis.sk

Tento lnok njdete na adrese:
http://www.mediainfoservis.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=1058