Bratislava (18. augusta 2009) – V druhom kvartáli tohto roka
dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie
internetových médií (AIM) hodnotu 6,08 mil. € (183,4 mil. Sk). V
rovnakom období minulého roka dosiahol objem internetovej reklamy
čiastku 6,45 mil. € (194,5 mil. Sk). Ak porovnáme polročné
čísla, tak objem reklamy v prvom polroku 2009 predstavuje 12,1 mil. €
(365,6 mil. Sk) a v rovnakom období minulého roka to bola hodnota 11,5
mil. € (346,1 mil. Sk).
Tradične najväčší podiel v druhom kvartáli 2009
mala bannerová reklama s 52,5% (3,2 mil. €). Nasledovala riadková
inzercia s 22,2% (1,35 mil. €) a katalógová inzercia so 14,4% (0,88
mil. €). „Po prvýkrát v monitorovaní štvrťročných inzertných
príjmov dochádza k medziročnému poklesu čísiel“ komentuje výsledky
druhého kvartálu predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
„Aj keď
pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým
rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a
presun reklamných budgetov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré
asociácia nemonitoruje. Osobne som však presvedčený, že by nemalo dôjsť
k medziročnému poklesu výdavkov do reklamy na internete.“ dodáva Milan
Csaplár.
V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy
a rich médií podľa jednotlivých odvetví si aj v druhom kvartáli
obhájili prvenstvo telekomunikácie s 22,1% podielom, druhá priečka
patrí financiám s 16,3% nasledovaná motorizmom s 16,1%. Štvrté a piaté
miesto patria rýchloobrátkovým odvetviam. Potravinársky tovar tvorí
9,7% a drogistický tovar a parfuméria tvorí 8,1%.
Zdroj: Asociácia internetových médií