Bratislava (30.júla 2009) - Čistý zisk Tatra banky za prvý polrok roku 2009 dosiahol 46,7 mil. EUR
a v súlade s predpokladmi bol o 23,6 % nižší ako v porovnateľnom období
minulého roka. Dôvodom poklesu zisku bol najmä výpadok výnosov z
devízových operácii a poklesu poplatkov zo zahraničného platobného
styku v dôsledku znižovania poplatkov do zahraničia na úroveň poplatkov
za tuzemské prevody finančných prostriedkov. Spomínaný výpadok v
príjmoch z dôvodu vstupu Slovenska do Európskej menovej únie (EMÚ) sa
prejavil v poklese celkových prevádzkových výnosov o 13,3 % a ovplyvnil
pomer nákladov a výnosov (Cost/Income ratio), ktorý vzrástol na úroveň
60,15 % k 30. 6. 2009.
Banka zaznamenala pokles prevádzkových nákladov na medziročnej báze o 4,2 %. Tatra banka pokračovala v raste aj v roku 2009, kedy celkové aktíva Tatra banky k 30. júnu 2009 presiahli objem 9 mld. EUR, čo medziročne predstavuje nárast o 695 mil. EUR, t.j. o 8,34 %. Rast banky sa prejavil aj v raste objemu úverového portfólia banky, ktoré ku koncu prvého polroku presiahlo sumu 5,7 mld. EUR a medziročne vzrástlo takmer o 10 %. Rast úverového portfólia bol spôsobený rastom úverov poskytnutých obyvateľstvu, ktoré medziročne vzrástli o 19,65 % a taktiež rastom úverov korporátnych klientov, ktoré zaznamenali medziročný rast o 6,9 %.
Stabilnú vysokú kvalitu úverového portfólia Tatra banky potvrdzuje nízky podiel zlyhaných úverov na celkových úveroch (tzv. Non-performing loans ratio), ktorý bol k 30. 6. 2009 na úrovni 2,72 %, čo je výrazne pod priemerom celého bankového sektora (4,39 %). Tatra banka zaznamenala opäť rast aj v oblasti vkladov klientov, ktorých objem stúpol medziročne o 1,16 mld. EUR na 7,13 mld. EUR (t.j. +19,4 %). Výrazne k tomu prispel hlavne 34,5 % medziročný nárast termínovaných vkladov a vkladných knižiek u obyvateľstva.
Stabilnú likviditnú pozíciu Tatra banky potvrdzuje aj ukazovateľ podielu úverov k vkladom (Loan/Deposit ratio), ktorý k 30. 6. 2009 dosiahol úroveň 80,67 %. Jeho medziročné zlepšenie oproti rovnakému obdobiu minulého roka bolo ovplyvnené predovšetkým pokračujúcim silným medziročným rastom vkladov klientov a pomalším rastom úverov klientom kopírujúcim vývoj úverov v bankovom sektore.
Zdroj: Boris Gandel, Hovorca Tatra banky, Eva Sagálová, Media relations manager, Oddelenie komunikácie a stratégie značky, Tatra banka