Bratislava (23.júna 2009) - Prestížne ocenenie v
kategórii motorov s objemom 1,4l až 1,8l získal štvorvalcový benzínový
motor s objemom 1,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom a s priamym
vstrekovaním benzínu, ktorý vznikol v spolupráci koncernov PSA Peugeot
Citroën a BMW Group. Motor
s objemom 1,6 litra a výkonom 128 kW (175 koní) sa po prvý raz
predstavil v roku 2007 v modeli Peugeot 207 vyrábaných aj v trnavskej
automobilke PSA a neskôr v modeli Peugeot 308 THP 175. Predstavuje
vrchol palety motorov s objemom od 1,4 do 1,6 litra s výkonmi od 70 do
128 kW (95 až 175 k) s možnosťou výkonu až 147 kW (200 k).
Motor
má viacero technologických šperkov v podobe priameho vstrekovania
paliva spojeného s turbodúchadlom, variabilného zdvihu ventilov vo
verzii bez prepĺňania, olejového čerpadla s regulovaným prietokom či
vypínateľného vodného čerpadla. Vďaka týmto prvkom sa podarilo znížiť
spotrebu oproti predchádzajúcej generácii motorov o 10%.
Motory
s objemom 1,6l a 1,4l momentálne pracujú v 12 modeloch značky Peugeot
(207 hatchback, 207 CC, 207 SW, 308 hatchback, 308 CC, 308 SW, 3008) a
Citroën (C3 Picasso, C4 hatchback a C4 kupé, C4 Picasso a C4 Grand
Picasso). Do roku 2010, by malo 75% modelov značiek Peugeot a Citroën využívať benzínové motory s objemom 1,6l a 1,4l.
Zdroj: http://www.peugeot.sk/