Bratislava (8.júna 2009) - Slováci si v dobe krízy dokážu pomôcť a prispôsobiť sa situácii nákup
nových vecí odkladajú na lepšie časy a radšej opravia tie staršie,
ktoré ešte môžu dobre slúžiť. Ukazujú to štatistiky úverovej
spoločnosti Home Credit za prvé tri mesiace tohto roku. Na splátky si
ľudia oveľa viac začali brať úvery na náradie pre domácich majstrov a
na stavebniny.
Najčastejšie opravujú kúpeľne, menia podlahové krytiny a
investujú do kotlov, kúrenia a plynofikácie. Celkový objem peňazí,
ktorý spoločnosť od januára do marca slovenským spotrebiteľom napríklad
v segmente kúrenia, poskytla, sa v porovnaní s rovnakým obdobím roku
2008 zvýšil až o 229 %.
Znovu začína platiť - čo Slovák, to majster.
"Ľudia vedia, kde možno ušetriť. Vo väčšej miere teraz začali sami
opravovať svoje byty a domovy, skrášľujú záhrady. Predaj domáceho
náradia, stavebného materiálu pre drobné práce v interiéroch a objemy v
segmente kúrenia, ktoré poskytujeme slovenským spotrebiteľom na splátky
už takmer desať rokov, prekonal naše očakávania," hovorí Vojtěch Ščevík,
obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s.
Kvôli kríze sa teraz ľudia oveľa častejšie spoliehajú pri drobných
opravách domu či bytu iba na seba, na čo potrebujú náležité vybavenie a
príslušenstvo. Vŕtačky, zváračky, obklady, skrutkovače, stavebniny,
píly tieto výrobky teraz najčastejšie zákazníci vyhľadávajú v regáloch
obchodov pre domácich majstrov a remeselníkov.
Objem peňazí
poskytnutých Home Creditom, napríklad na nákup stavebných dielov,
vzrástol o 129 %, pri opravách a vybavení kúpeľní ide o 120% zvýšenie.
Priemerná výška jedného nákupu na splátky sa, v porovnaní s prvým
kvartálom minulého roku, zvýšila o 9 %, na takmer 500 ¬. V prípade, že
sa Slováci rozhodnú investovať do zveľaďovania bývania viac peňazí,
nakupujú na splátky najčastejšie kozuby a pece, plynové kotle alebo
plastové okná. Ľudia si tiež berú na splátky v Home Credite kachle a
dlažbu do kúpeľní či laminátové podlahy. V segmente podlahových krytín
zaznamenala spoločnosť v prvom kvartáli roku 2009 nárast objemu
poskytnutých peňazí o 125 %.
Hitom slovenských záhrad tejto jari sú
kosačky, benzínové i elektrické píly alebo brúsky. Majstri sa prebudili
aj v Českej republike, kde je situácia podobná. Predaj na splátky s
Home Creditom sa rovnako zvýšil v segmente náradia a stavebníctva.
Oproti Slovákom, naši západní susedia investujú viac do zveľaďovania
záhrady, nákupov turbo grilov, krovinorezov a štiepačov dreva.
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k
lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje
účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a
revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné
pôžičky. Za rok 2008 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote
4,47 miliardy Sk (149 miliónov eur).
Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského
financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na
Ďalekom východe. V roku 2008 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme
3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na
trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku
(Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit
& Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (od decembra 2005).
V
roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (Home Credit Bank) a na
Ukrajine (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007
pôsobí taktiež v Číne a od apríla 2009 aj vo Vietname. Skupina Home
Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa
zaoberá predovšetkým spotrebiteľským financovaním a retailovým
bankovníctvom. Skupina naďalej aktívne vyhľadáva investičné
príležitosti a realizuje strategické investície na rastúcich trhoch
strednej a východnej Európy a Ázie. Prostredníctvom podielu v Generali
PPF Holdingu je skupina PPF účastníkom trhu poisťovníctva v strednej a
východnej Európe. Za 18 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala
jedným z popredných medzinárodných finančných investorov s hodnotou
spravovaných aktív prevyšujúcich 8 miliárd euro.
V
prípade záujmu o ďalšie informácie prosím kontaktujte: Nikola
Jančovičová AMI Communications Slovakia tel.: 02 524 99 080; mobil:
0948 006 843; e-mail: nikola.jancovicova@amic.sk Zdroj: Nikola Jancovičova, AMI Communications Slovakia
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.