Aktuálnosť, prehľadnosť, ľahká orientácia. Medzi najdôležitejšie faktory pri návšteve
spravodajských serverov respondenti zaraďujú aktuálnosť spravodajstva,
prehľadnosť a ľahkú orientácia a ako tretí najdôležitejší faktor je
uvádzaná dôveryhodnosť a serióznosť informácií. 44 % ľudí najčastejšie navštevuje spravodajský web
cez priame zadanie adresy a následne prezeranie hlavnej stránky.
Kliknutím na zaujímavý titulok uvedený na web stránke sa dostáva na
spravodajský web 42 % slovenskej populácie. Pre jednu tretinu
slovenskej populácie sú veľmi zaujímavé fotogalérie ku článkom, ktoré
sa dajú prezerať v samostatnom okne. Iba 16 % uviedlo, že využíva RSS
kanály spravodajských webov, aby boli priebežne informovaní o nových
článkoch. 86 % slovenskej populácie sledovalo video na niektorom zo
spravodajských weboch. Najmenšiu toleranciu respondenti vyjadrili k
množstvu a formátu reklamy. Druhým najnegatívnejším atribútom po
reklame bolo grafické spracovanie. Tri štvrtiny návštevníkov spravodajských webov sleduje diskusie pod článkami, jedna štvrtina sa do nich aktívne zapája. Medzi najdôležitejšie faktory pri návšteve
spravodajských serverov respondenti zaraďujú aktuálnosť spravodajstva,
prehľadnosť a ľahkú orientácia a ako tretí najdôležitejší faktor je
uvádzaná dôveryhodnosť a serióznosť informácií.
Možnosť čítať blogy
alebo možnosť písať vlastné blogy sú faktory, ktoré sú pre slovenskú
populáciu najmenej dôležité z pohľadu návštevnosti spravodajského
webu. Z hľadiska delenia muži/ženy nie sú viditeľné rozdiely naprieč
všetkými kategóriami. Výnimku však tvorí faktor dostupnosti aj iných
ako spravodajských služieb, ktorý je pre ženy významnejší ako pre
mužov.
Generačné rozdiely. Najstaršia generácia kladie najmenší dôraz v porovnaní s
ostatnými vekovými cieľovými skupinami na možnosť sledovať web v práci
a na možnosť prispievať do diskusií pod článkami. Pričom opačný názor
na faktor prispievania do diskusií pod článkami má najmladšia
generácia, ktorá kladie väčšiu dôležitosť na tento faktor, ako
najstarší vekový segment.Nenáročne až bulvárne ladení respondenti kladú
väčšiu dôležitosť ako ostatné segmenty na zábavnosť obsahu, dostupnosť
aj iných ako spravodajských služieb. Seriózne ladení ľudia pripisujú
väčšiu dôležitosť v porovnaní s inými osobnostiam redakcie a možnosti
sledovať ďalší vývoj témy.
Zdroj: aims.sk