San José / Bratislava (16. november 2010) – Spoločnosť Cisco nedávno oznámila výsledky
svojej medzinárodnej správy Cisco®
Connected World Report, ktorá
poukázala na správanie sa zamestnancov v prístupe k informáciám.
Správa odhalila konflikt medzi IT politikou spoločností a zvykmi zamestnancov,
ktorí sú čoraz viac mobilní a pri práci využívajú rôzne zariadenia
a sociálne médiá. Viac ako dve tretiny zúčastnených pracovníkov
je presvedčených, že IT pravidlá ich spoločnosti by sa mohli zlepšiť
a 41 % sa priznalo k porušovaniu týchto pravidiel z osobných aj pracovných
dôvodov. Podľa štúdie
si zároveň tri pätiny pracovníkov myslia, že pre výkon svojej
práce nepotrebujú byť v kancelárii. Ich túžba po mobilite
je taká silná, že rovnaké množstvo pracovníkov by sa radšej rozhodlo
pre nižšie platené zamestnanie, ktoré však umožňuje prístup
k informáciám aj mimo kancelárie. Štúdiu realizovala
spoločnosť InsightExpress z USA na vzorke 2600 pracovníkov a IT manažérov
z 13 krajín. Poukázala na to, že aj keď väčšina spoločností
(82 %) má definované isté IT pravidlá, približne 24 % zamestnancov
o nich vôbec nevie. 35 % pracovníkov vo firmách s existujúcimi IT
pravidlami zároveň uviedlo, že im IT oddelenie neposkytlo vysvetlenie,
načo tieto pravidlá slúžia. Až 64 % z pracovníkov vedomých si
existencie IT pravidiel si myslí, že by mali byť aktualizované pre
zohľadnenie reálnych biznis potrieb. 41 % zo zamestnancov, ktorí
sa priznali k porušovaniu IT pravidiel uviedlo, že tak činia preto,
lebo pre výkon svojej práce potrebujú zakázané aplikácie. Každý
piaty pracovník zdôvodnil porušovanie IT pravidiel predpokladom nedostatočnej
alebo žiadnej kontroly zo strany zamestnávateľa. Využívanie sociálnych
médií na pracovisku je vo svete obmedzené rôzne a závisí od spoločnosti.
41 % zamestnancov uviedlo, že nemôže využívať sociálnu sieť
Facebook, 35 % má v práci zakázaný Twitter. Aj keď sociálne médiá
priamo s prácou nesúvisia, 51 % zúčastnených si myslí, že prispievajú
k vytváraniu rovnováhy medzi pracovným a osobným životom. Až 64
% pracovníkov si želá, aby ich spoločnosť povolila využívanie
sociálnych médií v zamestnaní. Zamestnanci sa stretávajú s istými
obmedzeniami aj pri zasielaní okamžitých správ, alebo prístupe
k osobnému emailu. Takmer 18 % pracovníkov dokonca v práci nesmie používať
zariadenie iPod, osobný notebook či telefón. Väčšina zamestnancov
(66 %) si myslí, že by im malo byť umožnené pripojenie bez obmedzení
s akýmkoľvek zariadením. Mnohí zamestnanci to aj tak budú robiť
bez ohľadu na to, či to ich spoločnosť zakazuje, alebo nie. Štúdia takisto poukázala
na to, že 60 % pracovníkov nie je presvedčených o potrebe vykonávať
prácu v kancelárii spoločnosti. Tento názor je výrazný najmä v Ázii
a Latinskej Amerike. Až 66 % opýtaných
pracovníkov očakáva, že rozsah typov zariadení povolených
pre prácu sa bude zväčšovať. V budúcnosti zamestnanci očakávajú
rozšírenie výberu pripojených koncových zariadení aj o netradičné
zariadenia, ako napríklad TV prijímače či auto-navigácie. Takmer polovica IT manažérov
uvádza, že ich spoločnosť nie je dostatočne pripravená podporiť
mobilnú pracovnú silu z hľadiska pravidiel ani aplikovaných technológií.
Nie je žiadnym prekvapením, že ich najväčšou obavou je bezpečnosť.
Na otázku, čo je najväčšou bariérou flexibilnejšej pracovnej
sily IT manažéri odpovedali, že sú to faktory ako bezpečnosť,
rozpočet a skúsenosti zamestnancov. V kontraste s tým však samotní
pracovníci často videli zdroj problémov práve v IT pravidlách svojej
spoločnosti. Približne 19 % zamestnancov
uviedlo, že si ani neuvedomujú, či sa im pri práci s PC niekto nedíva
cez plece. Takmer 17 % priznalo, že ponecháva firemné zariadenia
bez dozoru na dostupných miestach a až 58 % pracovníkov uviedlo,
že umožnili tretím osobám využívať podnikové zariadenia bez
ich priamej kontroly. Rôzne riziká narastajú aj z dôvodu zväčšujúcej
sa distribúcie pracovnej sily – 26 % IT manažérov uviedlo, že
jedna štvrtina zariadení poskytnutých zamestnancom v poslednom roku
sa stratila alebo bola ukradnutá. Tieto a ďalšie závery
štúdie poukazujú na potrebu dokonalejších pravidiel, vzdelania
koncových užívateľov, ako aj vytvárania pevnejších vzťahov medzi
zamestnancami a IT oddeleniami. Tieto vzťahy ovplyvňujú rast spoločnosti,
jej produktivitu, konkurenčné výhody, ale aj kontrolu nad súvisiacimi
rizikami.
Zdroj:
Cisco Systems
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Cisco Systems: Cisco pomocou HD videa sprostredkúva reálne stretnutia na akúkoľvek vzdialenosť Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |