Honda získala ocenenie Euro NCAP Advanced za inovácie v oblasti bezpečnostiPublikovan: 01.10, 2010 Tma: HondaParíž (1.
októbra 2010) - Spoločnosť Honda oznámila, že pri príležitosti
parížskeho autosalónu dnes získala jedno z prvých ocenení Euro
NCAP Advanced. Technológia CMBS značky Honda bola organizáciou
Euro NCAP ocenená ako jedna z najlepších bezpečnostných inovácií,
ponúkajúcich výskumom potvrdený prínos. Euro NCAP
Advanced je iniciatíva organizácie Euro NCAP, reagujúca na rýchly
rozvoj nových bezpečnostných technológií dostupných záujemcom
o nové automobily, ktoré nepodliehajú žiadnemu nezávislému hodnoteniu.
Program Euro NCAP Advanced je otvorený pre akýkoľvek technický
systém, ponúkajúci preukázateľný bezpečnostný prínos (bez ohľadu
na to, či ide o prínos primárny, sekundárny alebo terciárny), ktorý
je ponúkaný ako voliteľná výbava pre ktorýkoľvek z automobilov
testovaných organizáciou Euro NCAP, avšak za predpokladu, že funkcia
tohto systému doteraz nebola zohľadnená v hodnotení vozidla pomocou
hviezdičiek. Spoločnosť
Honda bola ocenená za systém pre zmierňovanie následkov kolízie
CMBS (Collision Mitigation Brake System), čo je autonómny radarový
systém umožňujúci núdzové brzdenie. Účelom systému CMBS je
pomáhať predchádzať kolíziám so stojacími vozidlami a s vozidlami
pohybujúcimi sa rovnakým smerom. Cieľom systému je upozorniť vodiča
na hroziacu zrážku ako pri nízkych rýchlostiach typických pre jazdu
v meste, tak pri vyšších rýchlostiach na bežných cestách a diaľniciach.
Na základe štúdia štatistík nehôd v Nemecku a po prepočte získaných
údajov na celú Európsku úniu Honda odhaduje, že pokiaľ by systémom
CMBS boli vybavené všetky automobily, bolo by možné každý rok
úplne predísť 200 000 až 250 000 nehodám alebo aspoň zmierniť ich
následky. Nový
systém hodnotenia podľa metodiky Euro NCAP odráža úsilie spoločnosti
Honda v oblasti celkovej bezpečnosti vozidiel a potvrdzuje výsledky
interných dlhodobých bezpečnostných testovznačky, ktorá usiluje
o zvyšovanie bezpečnosti každodennej cestnej prevádzky. Skúšobné
nárazové stredisko značky Honda vo výskumnom a vývojovom centre
v meste Tochigi, umožňuje analýzu nárazov medzi rôznymi modelmi
vozidiel rôznych veľkostí a hmotností. Na základe výsledkov týchto
testov konštruktéri spoločnosti Honda vyvíjajú riešenia, ktoré
pomáhajú zmierňovať následky nehôd pre posádky vozidiel i pre
chodcov. Toto univerzálne stredisko pre nárazové skúšky bolo uvedené
do prevádzky v roku 2001 a je prvým uzavretým zariadením svojho
druhu na svete. Podrobné
informácie o technológiách ocenených v roku 2010, o ich prínose
pre bezpečnosť a o automobiloch, v ktorých sú tieto technológie
k dispozícii, sú teraz dostupné na internetových stránkach Euro
NCAP: www.euroncap.com. Systém CMBS
(Collision Mitigation Brake System) vyvinutý spoločnosťou Honda
je autonómny radarový systém umožňujúci núdzové brzdenie. Pri
rýchlostiach nad 15 km/h zaznamenáva pohybujúce sa i stojace vozidlá
v jazdnej dráhe približne 100 m pred vozidlom. Pokiaľ systém zistí,
že hrozí zrážka s niektorou z týchto prekážok, je aktivovaný proces
zložený z troch fáz. V prvej fáze, obvykle približne 3 sekundy pred
nárazom, je vodič na hroziace nebezpečenstvo upozornený vizuálnym
a zvukovým výstražným signálom. V druhej fáze, pokiaľ systém
zistí, že riziko kolízie stále pretrváva, (obvykle približne 2
sekundy pred nárazom) je trikrát silno pritiahnutý bezpečnostný
pás vodiča a automobil začne automaticky mierne brzdiť. V konečnej
fáze, kedy sa už nehode nedá vyhnúť, pritiahne systém CMBS bezpečnostné
pásy cestujúcich na predných sedadlách (pomocou vratných predpínačov,
ktoré majú odlišnú konštrukciu než pyrotechnické zariadenia aktivované
pri samotnej kolízii) a začne intenzívne brzdiť. Na tomto brzdení
sa môže podieľať i vodič tak, aby bol dosiahnutý maximálny brzdný
účinok, akého je vozidlo schopné. Všetky činnosti
systému CMBS sú vratné: pokiaľ je nehode zabránené, napríklad
pokiaľ sa vozidlo v poslednom okamihu prekážke vyhne, je napätie
bezpečnostných pásov uvoľnené a vizuálne výstrahy ustanú.
Účelom systému
CMBS je pomáhať predchádzať kolíziám so stojacimi vozidlami a
s vozidlami pohybujúcimi sa rovnakým smerom. Niekoľko štúdií preukázalo,
že jednou z príčin veľkej väčšiny nehôd je nepozornosť alebo
nečinnosť vodiča. Cieľom systému je upozorniť vodiča na hroziacu
zrážku ako pri nízkych rýchlostiach, typických pre jazdu v meste,
tak pri vyšších rýchlostiach na bežných cestách a diaľniciach.
Pri takýchto nehodách sú najčastejšími úrazmi poranenia krčnej
chrbtice, tkaniva hrudníku a kolien. Na základe štúdie štatistík
nehôd v Nemecku a po prepočte získaných údajov na celú Európsku
úniu Honda odhaduje, že pokiaľ by systémom CMBS boli vybavené všetky
automobily, bolo by možné každý rok úplne predísť 200 000 až
250 000 nehodám, alebo aspoň zmierniť ich následky.
Pre stanovenie
účinnosti systému CMBS vykonali technici spoločnosti Honda dva hlavné
typy praktických testov – v oboch prípadoch sa jednalo o simuláciu
situácií zo skutočnej prevádzky. Pre overenie správnej funkčnosti
systému sa skúšobný jazdci s vozidlami blížili k stacionárnym
i pohyblivým prekážkam, aby bolo možné overiť, či systém reaguje
podľa predpokladov: sluchové a vizuálne upozornenie vydané vo vhodnom
okamihu, hmatové upozornenie pomocou bezpečnostného pásu a následné
núdzové brzdenie. Aby bolo možné určiť odozvu vodiča na tieto
výstrahy, boli dobrovoľníci pri jazde za maketou vozidla, ktorá
náhle začala brzdiť, úmyselne rozptyľovaní. Títo dobrovoľníci
nevedeli, že maketa vozidla môže byť pred skutočnou zrážkou z jazdnej
dráhy bezpečne odstránená. Každého dobrovoľníka bolo možné
použiť len raz, aby sa zaistilo, že nebude kritickú situáciu predvídať.
Kombináciou výsledkov testov funkčnosti a účinnosti sa konštruktérom
spoločnosti Honda podarilo overiť a odhadnúť účinnosť systému
v skutočnej prevádzke.
Systém CMBS
je vo väčšine európskych krajín súčasťou štandardnej výbavy
modelu Honda Legend. U modelov Honda CR-V a Honda Accord je systém
k dispozícii ako voliteľná položka pre najvyššiu verziu výbav.
Dostupnosť voliteľnej výbavy sa môže v jednotlivých krajinách
líšiť. V niektorých krajinách môže byť systém CMBS k dispozícii
len v kombinácii s ďalšími prvkami ako súčasť balíku a nemusí
byť ponúkaný na všetky varianty vozidiel. Informácie o tom, či
je na vašom trhu systém CMBS dostupný, vám poskytne váš miestny
dealer značky Honda. Honda Legend
v štandardnej výbave Honda Accord
vo výbave Top Executive Honda CR-V
vo výbave Top Executive V systéme hodnotenia
sa organizácia Euro NCAP zamerala na celkové bezpečnostné parametre
vozidla a zákazníkom je predkladané ľahko zrozumiteľné a jednoduché
hodnotenie. Tento systém berie do úvahy ochranu cestujúcich pri čelnom
a bočnom náraze, pri náraze do stĺpu a pri náraze do vozidla zozadu.
Ďalej je hodnotená ochrana detí, ochrana chodcov a dostupnosť podporných
systémov vodiča. Aktuálny systém
hodnotenia, ktorý bol zavedený vo februári 2009, využíva vážené
hodnotenie jednotlivých parametrov a berie do úvahy celý rad aspektov
a bezpečnostných parametrov vozidiel: hodnotenie ochrany dospelých
(50%), detí (20%) a chodcov (20%) dopĺňa hodnotenie dostupnosti bezpečnostných
asistenčných systémov (10%). Aby mohlo byť vozidlo zaradené do
hodnotenia, musia byť bezpečnostné asistenčné systémy (v prípade
značky Honda ide o systém VSA) súčasťou štandardnej výbavy vozidiel
modelového roku 2010 na 90% trhov z 27 krajín EU.
Od zavedenia
nového systému hodnotenia Euro NCAP bolo testom podrobených 5 ďalších
modelov značky Honda: Civic, Accord, Jazz, Insight a naposledy CR-Z.
Všetkých 5 modelov získalo hodnotenie 5 hviezdičiek, pričom Honda
Insight bola rovnako vyhlásená „najbezpečnejším hybridným vozidlom“
a zároveň sa stala 2. najbezpečnejším testovaným vozidlom za celý
rok 2009. Euro NCAP ponúka spotrebiteľom
realistické a nezávislé hodnotenie bezpečnostných parametrov najpopulárnejších
automobilov predávaných na európskom trhu.
Táto organizácia, ktorá bola založená v roku 1997, je dnes
podporovaná vládami siedmych európskych štátov, Európskou komisiou
a motoristickými a spotrebiteľskými organizáciami zo všetkých
krajín EU. Organizácia NCAP sa rýchlo stala katalyzátorom významného
pokroku v oblasti bezpečnosti nových automobilov. Bližšie info: www.euroncap.com
Zdroj:
Honda
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Honda: Honda predstavila úplne nový koncept elektromobilu Fit EV Concept Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |