CITROËN C4 PICASSO A GRAND C4 PICASSO s novou hybridnou technológiou e-HDiPublikovan: 06.09, 2010 Tma: CITROËN SLOVAKIA
Dva kompaktné vany
značky Citroën, sa zjednotia s novým imidžom značky a dostanú
mikrohybridnú technológiu e-HDi. Od začiatku predaja si obe karosárske
verzie pripísali viac ako 650 000 predaných kusov a teraz prišiel
čas na niekoľko úprav týkajúcich sa vzhľadu a pohonných jednotiek.
CITROËNY C4 Picasso
a Grand C4 Picasso, ktoré sa vďaka veľkému panoramatickému
čelnému sklu vyznačujú mimoriadne presvetleným interiérom,
dostali na prednú masku chladiča a veko batožinového priestoru
nové logo značky Citroën a novú svetelnú identifikáciu v
podobe LED v prednom nárazníku pod hlavnými svetlometmi, ktoré fungujú
ako denné svetlá a nevypínajú sa ani pri prepnutí do režimu stretávacích
svetiel. Nové vozidlá
sa začnú predávať od tretieho štvrťroku 2010. Nový mikrohybridný
systém e-HDi sa dodáva v spojení s motorom HDi 110 FAP a robotizovanou
prevodovkou BMP6. Mikrohybridná
technológia je založená na druhej generácii funkcie Stop&Start.
Funkcia vypínania motora využíva alternátor spojený so štartérom
s upraveným výkonom. Jeho výkon vzrástol oproti predchádzajúcej
generácii o 70% na 2,2 kW a konštruktéri do neho integrovali aj výkonovú
elektroniku. Rýchle a prehľadné
štartovanie motora trvá 400 ms, čo je polovica času, ktorý
na rovnaký úkon potrebuje konvenčný štartér. Použitie remeňového
prevodu namiesto ozubených kolies bežného štartéra odstránilo
hluk pri štartovaní motora. Použitím dvojhmotového
zotrvačníka, utesneného zásobníka vzduchu a rýchlejším poklesom
otáčok sa podarilo eliminovať vibrácie pri vypínaní
a opätovnom štartovaní motora. Do elektrickej sústavy
vozidla pribudlo zariadenie e-booster, ktoré umožňuje krátkodobo
zvýšiť dodávku elektrickej energie do alternátora, aby mohol
pracovať spolu s batériou ako sériovo zapojený zdroj. Toto zariadenie
umožňuje viacero výhod: V mestskom cykle môže dosiahnuť zníženie spotreby paliva a množstva vypustených emisií až 15 %.CITROËNY C4 Picasso aj Grand C4 Picasso dostali výkonnejšie dimenzovanú batériu, ktorá vydrží až 600 000 cyklov opätovného štartovania. Obidve karosárske verzie dostali upravené silentbloky uchytenia motora, čo vedie k pokojnejším prejavom vozidla pri vypínaní motora a jeho opätovnom štartovaní. Úpravami sa podarilo dosiahnuť veľký pokrok predovšetkým v oblasti spotreby paliva a množstva vypúšťaných emisií CO2. CITROËN C4 Picasso spotrebuje v zmiešanom režime v priemere 4,8 l nafty/100 km (Grand C4 Picasso 5,0 l/100 km), čo zodpovedá vypúšťaniu 125 (130) g CO2/km. CITROËN eTouch PRE STÁLE SPOJENIECITROËN eTouch je k dispozícii aj pre CITROËNY C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Ide o zariadenie, ktoré buď automaticky alebo na pokyn vodiča zrealizuje núdzové volanie a na základe zabudovanej SIM karty (v závislosti od krajiny bezplatne a 24 hodín denne, 7 dní v týždni) aktivizuje a navedie záchranné zložky na presné miesto, kde sa práve nachádza vozidlo, čo v prípade nehody výraze urýchli zásah. Zariadenie okrem toho obsahuje aj virtuálnu servisnú knižku a poradcu ekologickej jazdy. Realizácia telefonátov prostredníctvom CITROËN eTouch pracuje úplne nezávislo. Systém je vybavený modulom GPS a zabudovanou SIM kartou, ktorá si počas celej prevádzky nevyžaduje žiadnu predplatenú službu. Na palube vozidla sa nachádzajú dve tlačidlá. Jedno SOS na núdzové volanie (hovor sa môže v prípade nehody spustiť automaticky), druhé s dvojitým šípom slúži na spojenie s asistenčnou službou. Núdzové volanie umožňuje skrátiť čas potrebný na príchod záchranných jednotiek aj v prípade, že ste sa stali svedkom alebo obeťou zločinu. Obe služby sú bezplatné a nepretržite dostupné.
Zdroj:
CITROËN SLOVAKIA
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu CITROËN SLOVAKIA : Nový Citroën DS3 očaril viacerých porotcov z Francúzska, Nórska a Anglicka Hodnotenie lnkuHlasov: 1 Monosti |