Hlavná téma, ktorú
prezentoval S. Burman na pracovnom stretnutí, sa týkala nutnosti prijať
technické predpisy vychádzajúce zo serióznych vedeckých
podkladov podporených dôkladnými vyhodnoteniami dopadu, aby
načrtli ďalšie smerovanie cestnej dopravy čo sa týka emisií CO2. Vyzval k
európskej
priemyselnej
politike, kde by mali prioritu aktivity v oblasti výskumu a vývoja
a boli by centrálne financované – namiesto individuálnych iniciatív
členských krajín, v ktorých môžu prevládať národné záujmy
ústiace do deformovania trhu. Ďalšou problematickou záležitosťou
sa javí veľmi pomalá obnova vozidlového parku, čoho výsledkom
je neúmerné množstvo starých vozidiel. Ich prevádzka v porovnaní
s novými truckmi neprináša spoločnosti veľa pozitív pokiaľ ide
o množstvo emisií vo výfukových plynoch a ani v spotrebe paliva.
Súčasťou priemyselnej politiky by mali byť stimuly – opäť na
európskej úrovni – ktoré by urýchlili vstup inovatívnych technológií
na trh. Na záver Sam Burman
zdôraznil, že každá nová technológia pohonu pravdepodobne zvýši
hmotnosť nenaloženého vozidla oproti svojmu ekvivalentu s dieselovým
motorom a mechanickou prevodovkou. Tento fakt by mohol znížiť jej
atraktívnosť pre dopravcov i napriek evidentným ekologickým atribútom.
Príklad, ako sa takýto hendikep sa dá kompenzovať v rámci predpisov,
ukázali francúzske štátne orgány: Hmotnosť trakčných batérií
elektrických, resp. hybridných vozidiel a nádrží na zemný plyn
sa nezapočítava do celkovej hmotnosti vozidla a ďalšia konkrétna
prekážka pri nákupe ekologických vozidiel je eliminovaná. Takýmito
vývojovými trendmi v legislatíve sa v súčasnosti zaoberajú aj
kompetentné orgány v Taliansku a Španielsku, lenže proces by sa
mal rozbehnúť v celej Európe. Iveco vyvíja,
konštruuje,
vyrába a predáva ľahké, stredne
ťažké a ťažké nákladné a úžitkové
vozidlá, off-roadové nákladné automobily, mestské
i medzimestské autobusy, diaľkové
autokary ako aj špeciálne vozidlá
určené pre požiarne aplikácie, nasadenie v terénne a pre obranné
účely. Iveco zamestnáva
viac než 25 000 ľudí v 24 výrobných závodoch v 11 krajinách
sveta, využíva excelentné technológie a riešenia vyvinuté
vo svojich 6 vývojových centrách. Popri Európe pôsobí
tiež v Číne, Rusku, Austrálii a Latinskej Amerike. Viac než
5000 servisných stredísk vo viac než
160 krajinách garantuje technickú
podporu kdekoľvek na svete, kde sú
vozidlá Iveco v prevádzke.
Zdroj:
IVECO Slovakia
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu IVECO Slovakia: IVECO Slovakia dodá flotilu pre dobrovoľných hasičov Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |