Bratislava (30. júna
2010) - Peugeot se od roku
1998 aktívne podieľa na rozsiahlom projekte
obnovenia amazonského pralesa v štáte Mato Grosso. Ide o jediného výrobcu automobilov na svete, ktorý zaviedol komplexnú
politiku znižovania emisii CO2 v v celom výrobnom reťazci. Uhlíkový rezervoár
Peugeot je súčasne pilotným projektom a súčasne živým prototypom.
Pilotný
projekt
Jeho súčasťou je zaistenie novej zalesnenej veľkej plochy
(viac než 50 rôznych druhov stromov) a umožnenie určitej obnovy
biologickej rozmanitosti, a zmeranie účinnosti takto znovu
vytvoreného
ekosystému na pohlcovanie CO2.
Živý
prototyp zároveň zhmotňuje teoretický koncept
Ide o to, aby sa
pomocou testovania v obrovskom meradle viac spoznali vlastnosti
lesného ekosystému. Realizáciou tohto projektu chce Peugeot prispieť
k vedeckému poznaniu lesných ekosystémov a preukázať reálne riešenie
a vhodnosť uloženia uhlíka, ktorý je doplnkom k nevyhnutnému
znižovaniu emisií skleníkových plynov u zdroja.
Uhlíkový rezervoár ako doplnok k snahe o zníženie CO2 priamo pri zdroji
Uhlíkový
rezervoár Peugeot-ONF mimo iného
znamená:
» 2 000 000
novo vysadených stromov na 1 800 ha bývalých prérií;
» 7 000 ha
zachovaného prirodzeného pralesa a 1 200 ha pralesa, ktorý sa
ponecháva
bokom, aby sa prirodzene oživil;
» Program
obnovenia biologickej rozmanitosti s viac ako 50timi druhmi opätovne
vysádzaných stromov (pre podobný typ projektu rekordný počet);
» 111 000
ton CO2 doposiaľ odlúčených v biomase (meranie v roku 2008 podľa
metodológie GIEC/IPCC);
» 2 300 žiakov
v programe ekologickej výchovy, ktorí projekt navštívili v rokoch
2001 – 2008;
» Viac než
150 vysokoškolských študentov, ktorí na projekte prevádzali samostatné
alebo kolektívne viacodborové výskumy, ďalej realizáciu
diplomových prác vo Francúzsku a v Brazílii.
Súkromná
rezervácia prírodného dedičstva
Spoločnosť Peugeot,
ktorá sa hodlá aj naďalej zapájať do riadenia tohto dlhodobého
(40ročného) ekologicko-vedeckého projektu, podpísala v novembri
2009 dohodu o tom, že sa 1 800 ha pralesa z projektu zahrnie do
Súkromnej
rezervácie prírodného dedičstva (RPPN - Réserve Privée du Patrimoine
Naturel), ktorej cieľom bude jeho zachovanie a realizáciu
vedeckých štúdií a pedagogických programov.
O spoločnosti Peugeot
Peugeot je jedinou
značkou , ktorá uvádza ponuku globálnej mobility pre tak automobily
osobné ako aj úžitkové, skútre , bicykle vrátane širokej
ponuky v rámci servisných služieb. Prítomná v 160 krajinách
sveta prostredníctvom 10 000 kontraktných miest , značka Peugeot
spája svet náročnosti a emócií. V roku 2009, značka Peugeot predala
1 842 000 automobilov a stala sa prvou francúzskou značkou vo svete
a 10- tou svetovou automobilovou značkou celkom. 50 % predaných
peugeotov emituje menej ako 14 g CO2.Po silných 200 rokoch inšpirácie,
PEUGEOT v roku 2010, obnovuje svoje štylistické línie, svoju vizuálnu
identitu, kompletizuje ponuku globálnej mobility a potvrdzuje svoje
medzinárodné ambície. Značka pokračuje vo svojom rozvoji
uvedením modelu RCZ, automobilu mimo série, modelu ION, 100%
elektrického
auta, modelu 408 v Číne a s novými 3 modelmi v Latinskej Amerike
a taktiež rozvojom svojej ponuky mobility“ a la carte “ MU by Peugeot.
Zdroj:
Peugeot
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.