Praha
(12. apríla 2010) - Madonna sa pripojila k
Inštitútu Zeme (Earth Institute), spoločnosti Ericsson, organizáciu Sľub
milénia (Millenium Promise) a spoločne oznámili novú medzinárodnú
vzdelávaciu
kampaň zameranú na podporu dostupnosti základného a stredoškolského
vzdelávania
každého dieťaťa v rozvojovom svete, s dôrazom na stredoškolské
vzdelávanie
dievčat. Kampaň Connect To Learn (pripojte sa k učeniu) zabezpečí
štipendiá na
štúdium na stredných školách, najmä pre dievčatá, a podporí zavádzanie
informačných a komunikačných technológií (ďalej "IKT") na školách,
ktoré zlepšia celkovú kvalitu a dostupnosť vzdelávania.
Silné
partnerstvo má pomôcť riešiť súčasnú
globálnu krízu vzdelávania
Toto silné partnerstvo má pomôcť riešiť súčasnú
globálnu krízu vzdelávania a povzbudiť ostatných, aby túto naliehavú výzvu vypočuli
- je potrebné, aby sa zapojili jednotlivci, firmy, neziskové organizácie i
vlády po celom svete. Viac ako 70 miliónov chlapcov a dievčat nenavštevuje
základnú školu. Stovky miliónov mladistvých nemôžu navštevovať strednú školu,
aj keď úspešne zloží prijímacie skúšky.
Viac ako polovica z nich sú dievčatá,
ktoré čelia rade špecifických problémov týkajúcich sa prístupu ku školskému
vzdelávaniu. Navyše platí, že vzdelávanie, ktoré dostupné je, má často chabej
kvality.Madonna vyhlásila, "Je načase to zmeniť. Milióny
detí po celom svete nechodí do školy, preto vyzývame všetkých občanov, firmy i
inštitúcie, aby spolu s nami pomohli zabezpečiť deťom základné vzdelanie
prostredníctvom štipendií a možností, ktoré v sebe skrýva dostupnosť
technológií a informácií zo sveta. "
Kampaň Connect
To Learn
Kampaň Connect To Learn má za cieľ informovať o tomto
probléme a získavať finančné prostriedky prostredníctvom darov cez internet,
partnerstvo s firmami a investícií získaných od nadácií. Získané prostriedky
budú použité na stredoškolská štipendiá a tiež rozšíri program partnerstva
medzi školami - prostredníctvom internetu spojí študentov s ich partnermi v
triedach po celom svete. V nadchádzajúcich mesiacoch sa kampaň zameria na
vytváranie partnerstiev a prípravu na maximálny celosvetový účinok svojho
posolstva.
"Zahájili sme túto kampaň, pretože považujeme za
najdôležitejšie, aby dnešná mládež získala vzdelanie a zručnosti na to, aby sa
z nej stali produktívny globálnej občania 21. storočia, " uvádza Jeffrey
Sachs, riaditeľ Inštitútu Zeme pri Kolumbijskej univerzite, prezident
organizácie Sľub milénia a osobitný poradca generálneho tajomníka OSN Pan
Ki-Muna.
"Žijeme v ére informácií, kde je vzdelanie kľúčom
k prosperite, zdraviu či dokonca prežitiu. Príliš veľký počet detí je nútený
predčasne opustiť školu z dôvodu nedostatku peňazí alebo zodpovedajúcich
kapacít pre školské vzdelávanie. To sa týka najmä mladých dievčat, ktoré v
mnohých kultúrach aj naďalej čelia osobitným prekážkam brániacim im pokračovať v štúdiu. Dnes
už máme k dispozícii prostriedky, ako zabezpečiť, aby sa všetci dospievajúci
úspešne vzdelávali v školách a prostredníctvom internetu získali prístup k
svetu informácií. To im v dnešnom prepojenom svete umožní vytvoriť celosvetovú
komunitu podporujúce vedomosti a vzájomné porozumenie, " dodáva Jeffrey
Sachs.
Aby všetci
mladí ľudia mohli dokončiť stredoškolské
vzdelanie,
"Kampaň Connect To Learn usiluje o to, aby všetci
mladí ľudia - chlapci aj dievčatá - mohli dokončiť stredoškolské vzdelanie,
pretože sme presvedčení, že to je cesta, ako skoncovať s chudobou, zabezpečiť
prosperitu a vytvoriť mierumilovnejšiu a dlhodobo udržateľnú planétu,"
vyhlásil Hans Vestberg, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ericsson. "Vysokorýchlostné
pripojenie hrá v súčasnosti kľúčovú úlohu vo všetkých častiach sveta a môže
pomôcť zabezpečiť kvalitné vzdelávanie v 21. storočia už na základných a
stredných školách. Študenti z celého sveta majú možnosť vymieňať si nápady a
učiť sa jeden od druhého. Nastal čas, aby sa trieda stala globálnym a mobilným
miestom, pretože dochádza k tomu, že mobilné siete začínajú v mnohých krajinách
predstihovať pevné telekomunikačne siete - v diskusiách, využití sociálnych
sietí a tvorbe a zavádzaní vzdelávacích plánov. Spoločnosť Ericsson disponuje
najnovšími komunikačnými technológiami a celosvetovým zastúpením, a preto sa
ideálne hodí k tomu, aby pomáhala formovať pre budúce generácie tento nový
svet. "
"Problematika globálneho vzdelávania vyžaduje
stratégiu partnerstva, ktorá bude využívať najlepšie know-how z oblasti
obchodu, štátnej správy, technológií, školstve a obecné samosprávy. Osobitný
dôraz, ktorý kladieme na špecifické výhody a potreby dievčenského vzdelávania,
môže podporiť celospoločenský prielom v oblasti zdravia, rodovej rovnosti a
ekonomického rozvoja v rozvojových krajinách, " uvádza John McArthur,
generálny riaditeľ organizácie Sľub milénia.
Podpora pre vzdelávacie
kampane a štipendijné programy
Počiatočné úhrada školného stredoškolských študentov a
zavedenie IKT do škôl prostredníctvom kampane Connect To Learn umožní využiť
infraštruktúru dedín milénia, ktorá je dostupná pre pol milióna obyvateľov v 10
krajinách subsaharskej Afriky, a úspešne začne plánované činnosti globálnej
vzdelávacej kampane. Po začatí kampane v Afrike bude vyššie spomínaná aliancia
podporovať vzdelávacie kampane a štipendijné programy aj v iných rozvojových krajinách
a bude vytvárať ďalšie partnerstvá po celom svete, ktorá podporí ciele tejto
kampane.
Spoločnosť Ericsson tiež prostredníctvom svojej
aplikácie Estor poskytuje mobilnú platformu, ktorá bude šíriť informácie o kampani medzi všetkými používateľmi
mobilov používajúcimi mobilný internet po celom svete. Ak chcete prispieť darom alebo získať viac informácií,
navštívte stránky kampane na adrese www.connecttolearn.org alebo
m.connectolearn.org.
# # #
O Inštitúte Zeme
Inštitút Zeme pri Kolumbijskej univerzite je
usmerňujúcim medzinárodným akademickým centrom, ktoré sa zaoberá praktickými
problémami trvalo udržateľného rozvoja. Hlavná činnosť inštitútu zahŕňa
vzdelávanie a školenie ďalšej generácie globálnych vedúcich osobností,
pokročilý vedecký výskum a zavádzanie praktických riešení, ktoré pomôžu
vytvoriť dlhodobejšie udržateľnejší svet. Ak chcete získať viac informácií,
navštívte stránky www.earth.columbia.edu
O spoločnosti Ericsson
Spoločnosť Ericsson je svetovým lídrom v oblasti
poskytovania technológií a služieb telekomunikačným operátorom. Ericsson si
drží vedúce postavenie vo 2G, 3G a 4G mobilných technológiách, pričom v
globálnom pohľade poskytuje podporu pre mobilné siete s viac ako 2 miliardami
používateľov a udržuje si veľmi silnú pozíciu aj v oblasti riadených služieb. Portfólio
spoločnosti zahrňuje ako mobilné, tak aj pevnú telekomunikačnú infraštruktúru,
telekomunikačné služby či softvér. V neposlednom rade do ponuky Ericssonu patrí
aj riešenie pre broadband a multimédiá určené pre telefónnych operátorov, veľké
podniky a mediálne sféru. Združené spoločnosti Sony Ericsson a ST-Ericsson
poskytujú spotrebiteľom mobilné zariadenia so širokou ponukou moderných
funkcií.
Ericsson sa snaží napĺňať svoju víziu, ktorú možno
zhrnúť do hesla "vedúci hráč na širokom poli komunikácie", a to
prostredníctvom inovácií, technológií a udržateľných obchodných riešení. Spoločnosť
k dnešnému dňu operuje v 175 krajinách sveta, kde celkovo zamestnáva viac ako
80 000 zamestnancov. V roku 2009 Ericsson dosiahol tržby vo výške 206,5
miliardy SEK (27,1 miliardy USD). Spoločnosť Ericsson bola založená v roku
1876, jej sídlo sa nachádza v Štokholme vo Švédsku. Ericsson figuruje na indexe
OMX NASDAQ, Štokholm a NASDAQ New York.
O organizácii Sľub milénia
Poslaním organizácie Sľub milénia je pomáhať plniť
Rozvojové ciele milénia - osem celosvetovo schválených cieľov, ktoré majú do
roku 2015 vyriešiť celý komplex problémov spojených s extrémnou chudobou v
Afrike. Organizácia Sľub milénia uplatňuje pri práci s komunitami postihnutými
chudobou, národnými vládami, miestnymi samosprávami a partnerskými
organizáciami holistický prístup, pomocou ktorého realizuje vysoko účinné
programy zamerané na odstránenie bludného kruhu chudoby. Naša činnosť vychádza
z presvedčenia, že prvýkrát v dejinách má naša generácia príležitosť odstrániť
extrémnu chudobu, hlad a choroby, ktorým možno predchádzať. Ak chcete získať viac
informácií, navštívte stránky www.millenniumpromise.org
Zdroj:
Ericsson
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: