Špeciálne
navrhnuté programy a verejne dostupné aplikácie. V roku 2009 pokračovala spoločnosť
IBM v sprístupňovaní vedy a technológií prostredníctvom špeciálne
navrhnutých programov a verejne dostupných aplikácií ako napríklad
vzdelávacieho portálu TryScience.org, interaktívnej 3D počítačovej
hry PowerUp the Game alebo realizáciou projektu „Hračky na cestách“,
ktorý umožnil virtuálne stretnutie detí z Bratislavy s kamarátmi
z Plzne a Berlína prostredníctvom počítačovej výukovej zostavy a
webovej kamery. KidSmart Early Learning. V rámci programu KidSmart Early Learning, ktorý integruje
informačno-komunikačné technológie do predškolského vzdelávania,
odovzdala spoločnosť IBM Slovensko v priebehu roka 2009 ďalších
26 výukových zostáv materským školám po celom Slovensku, vrátane
3 materských škôl pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími
potrebami, čím sa ich celkový počet zvýšil na 104. Okrem samotného
darovania počítačových zostáv zrealizovala spoločnosť IBM sériu
školení, prostredníctvom ktorých naučila 75 predškolských pedagógov
správnym spôsobom integrovať informačno-komunikačné technológie
do vzdelávacieho procesu. Počítačová gramotnosť je nevyhnutnosťou. „V dnešnej informatizovanej dobe je
počítačová gramostnosť nevyhnutnosťou a je dôležité
venovať sa aktívne už deťom v predškolskom veku. Programy IBM im
hravou formou umožňujú vytvárať
si správne návyky pri práci s počítačom alebo virtuálnym prostredím,“
povedal generálny riaditeľ IBM Slovensko Roman Brestovanský.
Významnou súčasťou firemnej
kultúry spoločnosti IBM je firemné dobrovoľníctvo. Takmer 487 darcov
sa zúčastnilo troch mobilných odberov krvi organizovaných v spolupráci
s Národnou transfúznou službou v priestoroch spoločnosti, ktorí
spoločne darovali takmer 220 litrov krvi. Dobrovoľníci z IBM sa aktívne
zapájali aj do lokálnych aktivít organizovaných skupinou Engage
- podujatia Naša Bratislava 2009 sa zúčastnilo 180 zamestnancov a
v rámci dvoch celofiremných zbierok sa vyzbieralo viac ako 1200 kg
oblečenia, bytového textilu, kuchynských potrieb, hračiek či detských
knižiek, ktoré boli prerozdelené neziskovým organizáciám. Skupinky
dobrovoľníkov počas roka zorganizovali Deň detí s IBM, kampaň na
podporu asignácie 2% pre zamestnancov, zbierku gastro lístkov, vianočný
bazárik výrobkov klientov so zdravotným postihnutím a splnili vianočné
želania 158 deťom v troch detských domovoch a domove sociálnych služieb.
Zamestnanecký grantový program. V rámci zamestnaneckého grantového programu On Demand Community bolo
podporených 14 neziskových organizácií, ktoré prostredníctvom
zamestnancov požiadali o finančný alebo technologický grant v celkovej
hodnote 40 500 dolárov. „Granty poskytujeme organizáciám, v ktorých
naši zamestnanci odpracovali aspoň
40 dobrovoľníckych hodín v priebehu piatich mesiacov. Ide teda o dlhodobý
dobrovoľnícky záväzok a vzťah“,
zdôraznil Roman Brestovanský. Spoločnosť IBM už
takmer 100 rokov patrí k lídrom v spoločenskej zodpovednosti
a firemnej filantropii. Neziskovým organizáciám a vzdelávacím inštitúciám
po celom svete poskytuje predovšetkým svoje know-how, skúsenosti,
technológie a zručnosti a čas svojich zamestnancov. IBM zdôrazňuje
úlohu technológií a technologickej expertízy ako nástroja na riešenie
dôležitých otázok ako vzdelávanie, zdravie, gramotnosť či životné
prostredie prostredníctvom dlhodobého partnerstva s verejnými i neziskovými
organizáciami po celom svete. Do vývoja programov firemnej filantropie
spoločnosť IBM v roku 2009 globálne investovala viac ako 100 miliónov
dolárov. Viac informácií o kampani
Smarter Planet na stránke http://www-05.ibm.com/sk/
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu IBM: Výkonní riaditelia označujú kreativitu za najdôležitejší faktor budúceho úspechu Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |