Nákupné centrá sa tešia vysokej návštevnosti. Na začiatku milénia vyrástli na Slovensku
nové nákupné centrá, ktoré predstavujú úspešné maloobchodné prevádzky
pre predajcov a obchodníkov. Väčšina z nich je situovaná v blízkosti
komunikačných spojníc. Nákupné centrá sa tešia vysokej návštevnosti.
Okrem nakupovania sú vyhľadávané aj kvôli spoločenským a oddychovým
aktivitám a čoraz častejšie sa stávajú súčasťou trávenia voľného času
pre jednotlivcov aj pre rodiny s deťmi. Zábavu a voľnočasový program
poskytujú nákupné centrá v najväčšej miere v Bratislave a na západnom
Slovensku. Potenciál pre rast nájomcov v sfére zábavy je preto stále na
strednom a východnom Slovensku. Prieskum monitoroval
tridsať deväť nákupných centier a ich nájomcov podľa značky a druhu
podnikania, ktoré boli vybudované v posledných rokoch na Slovensku. Z
celkového počtu sledovaných centier možno za nákupno-zábavné centrá
mestského typu považovať dvadsaťšesť z nich. Iba každé tretie centrum
ponúka komplexne všetky kategórie prevádzok, to znamená okrem predaja
odevov a obuvi aj stravovanie, tovar spotrebného charakteru, prevádzky
v oblasti bývania a elektroniky, služby a zábavu. Na strednom a
východnom Slovensku je preto priestor na zaplnenie konkrétnych
sortimentov služieb a tovarov, keďže niektoré prevádzky nákupných
centier ich nemajú vo svojom nákupnom mixe. Z analýzy konkrétnych
nájomníkov v nákupných centrách vzhľadom na počet obyvateľov je
potenciál pre rozvoj podnikania v tejto sfére najmä v Banskobystrickom
kraji. Komplexný prehľad nájomníkov. Spoločnosť GfK Slovakia prináša prvýkrát komplexný
prehľad nájomníkov, ktorí majú svoje zastúpenie v nákupných centrách na
Slovensku. "Poznať správny nájomný mix pomôže developerom a iným
prevádzkovateľom optimalizovať štruktúru nájomníkov v terajších ako aj
v plánovaných prevádzkach. Jednotliví obchodníci majú možnosť
monitorovať svoju konkurenciu a hľadať príležitosti na trhu v
jednotlivých regiónoch. Štúdia je strategickým podkladom pre plánovanie
obchodných a rozvojových aktivít a prehľad saturácie konkrétnych
značiek na trhu," hovorí Vladimír Janček, Head of Consumer Goods
Department v spoločnosti GfK Slovakia. O štúdii. Štúdia
GfK Nákupný mix nákupných centier 2009 obsahuje aktuálny nákupný mix
slovenských centier a prehľad ich takmer 3000 nájomcov. Tých pritom
kategorizuje podľa sortimentu, centra a prevádzkovateľa a taktiež
ponúka prehľad podielov nájomcov v závislosti od sortimentu. Štúdia
tiež obsahuje štruktúru nájomného mixu podľa jednotlivých regiónov a
zoznam nájomcov a ich prevádzkovateľov s kontaktnými údajmi.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu GfK: Nemecko v roku 2010 očakáva miery pokles kúpnej sily Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |