Londýn (18. novembra 2009) - Z výsledkov štúdie 2009 UK National Gamers Study vyplýva, že vo
Veľkej Británii je oveľa viac online a konzolových hráčov ako v
ostatných európskych krajinách. Až 73% opýtaných hráva tieto hry
pravidelne, pričom mnohí z nich považujú túto aktivitu za lepšiu zábavu
ako surfovanie na internete alebo sledovanie televízie.
Mladí muži vo veku 13 až 19 rokov hrajú hry v priemere 11
hodín za týždeň.
Chlapci vo veku 8 rokov priznávajú, že sa priemerne
týždenne hrajú 7,5 hodín. Výsledky prieskumu tiež dokazujú, že hranie
sa už čoskoro stane obľúbenejšou aktivitou ako internet a tv, a že v
súčasnosti už predbehlo čítanie novín a časopisov. Dokonca hrať hry
začínajú aj tie skupiny ľudí, ktoré sa v minulosti tejto aktivite
nevenovali: 86% dievčat priznáva, že si zahrá hry a 42% ľudí starších
ako 50 rokov deklaruje, že strávia viac času hraním ako čítaním
časopisov.
Briti na rozdiel od respondentov ostatných krajín Európy si
radšej za hry zaplatia. Zatiaľ čo v Holandsku až 10% respondentov
priznáva, že si robí nelegálne kópie, vo veľkej Británii sú to len 4%.
Štúdia tiež naznačuje, že mobilné telefóny a sociálne siete ako MySpace
a Facebook predstavujú hracie platformy budúcnosti. Zatiaľ sa však len
11% hráčov z Veľkej Británie vyjadrilo, že sociálna sieť je ich hlavným
miestom, kde sa hrajú, čo je o polovicu menej ako v USA. Predstavenie
iPhonu na britskom trhu spôsobilo, že mobilné telefóny ako hracie
platformy využilo v ostatnom roku až 20%, čo je dvakrát viac ako v
ostatných európskych krajinách.
Popularita hier stúpa. Stephen Plamer, Group Director, TNS Technology výsledky
prieskumu okomentoval: „Hranie extrémne rýchlo naberá na popularite a v
súčasnosti sa oň zaujíma viac ľudí ako o televíziu alebo internet.
Mladí aj starí ľudia odchádzajú od tradičných médií a namiesto toho
trávia viac svojho voľného času hraním sa hier. Rozmanitosť ponuky hier
pritiahla aj také skupiny populácie, ktoré by sa inak o hry možno vôbec
nezačali zaujímať, a ktorí zmenili aj tradičný pohľad na „hráča“.
Tlakom médií a reklamy sa z hrania vyvinulo fórum, pomocou ktorého budú
v budúcnosti oslovovaní aj spotrebitelia.“
Peter Warman zo spoločnosti Gamindustry.com dodal: „S
narastajúcim množstvom online hier neexistuje spôsob, ako tento trh
zmonitorovať. Dá sa to urobiť iba tak, že sa to týchto ľudí budeme
pýtať.“ O štúdii. 2009 UK National Gamers Survey je ďalšia zo série štúdií, ktorú spolu
realizujú spoločnosti TNS a Gamesindustry.com v Holandsku, Francúzsku,
Nemecku, Belgicku, vo Veľkej Británii a v USA. Do prieskumu je
zapojených celkovo viac ako 13 000 respondentov. Partnerom tohto
prieskumu je päť spoločnosti: RealGames (Zylom), Keesing Games, RTL
Group, GamePoint a Spil Games. Dostupné sú výstupy za jednotlivé
krajiny ako aj medzinárodná štúdia. Prieskum vo Veľkej Británii sa
uskutočnil v júni až júli 2009 na vzorke 2 226 respondentov vo veku 8 a
viac rokov.
Viac informácii o štúdii nájdete na www.nationalgamerssurvey.co.uk
Zdroj: TNS
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.