Noc Reklamožrútov: najznámejší festival reklamy na svete!

Publikovan: 22.09, 2009    Tma: Palace Cinemas

Bratislava (22.septembra 2009) - Každoročne sa v 47 krajinách sveta koná maratón premietania reklamných spotov a krátkych filmov, ktoré pochádzajú zo súkromnej zbierky Francúza Jean Marie Boursicota. Jeho slabosť pre všetko, čo súvisí s reklamou, napokon vyústila do najväčšieho festivalu reklamy na svete.

Posadnutý reklamou už ako trojročný. Keď mal Jean Marie ešte len tri roky, fascinoval ho poster s reklamou na syr a práve vtedy sa rozohdol, že sa stane “Alibabom” reklám. Prevádzkovateľ miestneho kina mal Jeana rád, tak mu daroval niekoľko kotúčov s reklamami na cukríky. Ale tým to neskončilo. V minulosti distribútori vyhadzovali alebo skartovali kotúče s reklamami hneď po odvysielaní a mladý Jean Marie sa usilovne prehraboval v odpadkoch a hľadal všetko použiteľné. Jeho vášeň pre postery a reklamu sa spojila s tou filmovou a bez toho, aby len tušil, že raz z toho bude veľký biznis, začala sa rodiť najväčšia a jediná zbierka reklám na svete. V roku 1978 zistil, že nikto, teda ani distributéri, ani reklamné agentúry, či zadávatelia reklám vôbec spoty nearchivujú. Vtedy sa rozhodol vytvoriť tradíciu Cinematheque.

Prelomový rok 1981. Prvý festival reklamy sa volal “Cukríky” a Boursicot ho zorganizoval z dvoch dôvodov. V prvom rade sa chcel so svojou vášňou pre reklamu podeliť s obyčajnými ľuďmi, chcel verejnosti ukázať svoju kolekciu. Ten druhý dôvod bol oveľa prozaickejší. Boursicot potreboval finančné prostriedky na archiváciu filmových kotúčov. V tomto roku ich už bolo toľko, že skladovanie krehkých filmových pásov si vyžadovalo profesionálnu archiváciu, ktorá stála samozrejme dosť peňazí. Festival bol tak úspešný, že do roku 1984 ho len v Paríži a priľahlých provinciách zhliadlo viac ako 70 tisíc divákov. Preto sa Boursicot rozhodol, že je najvyšší čas pustiť Noc Reklamožrútov do sveta.

25 tisíc reklám za rok. Filmotéka Jean Marie Bursicota sa každoročne rozrastie o 10 až 25 tisíc nových kúskov. Najstaršia reklama, ktorú má tento zberateľ vo svojej filmotéke, pochádza z roku 1898! Celkovo jeho zbierka obsahuje už takmer 950 000 spotov, z ktorej Bursicot každý rok vyberie kolekciu premietanú po celom svete vo viac ako 170 mestách. A to treba zdôrazniť, pretože konkrétne zloženie spotov vrámci Noci Reklamožrútov určuje len a len Boursicot. Žiadne reklamné agentúry, či klienti do výberu nezasahujú a on sa nikoho nepýta. Každý rok si návštevníci Noci Reklamožrútov pozrú viac ako 500 spotov, pričom 480 je absolútnych unikátov, zatiaľ nikde verejne nepremietaných a len 20 už mohli diváci vidieť v televízii. Boursicot dbá aj na to, aby v rámci 500 spotovej kolekcie pomer francúzskych spotov neprekročil podiel 20%.

Laická verejnosť je vítaná. Štruktúra návštevníkov Noci reklamožrútov kopíruje celosvetový trend. Na festival reklamy sa príde pozrieť viac žien (60%) ako mužov (40%) a takmer tretinu tvoria študenti (28%). Podľa štatistík bolo na doterajších slovenských Nociach Reklamožrútov až 80% návštevníkov do 29 rokov a viac ako polovica zo všetkých bola vysokoškolsky vzdelaná. Myšlienku festivalu pre laickú verejnosť potvrdzuje aj ďalšie číslo, 53% návštevníkov boli konzumenti reklamy a 47% tvorili profesionáli, ktorí s reklamou pracujú. Na druhom ročníku bolo takmer 80% nových divákov, ktorí sa prvej Noci Reklamožrútov nezúčastnili a z prieskumu ďalej vyplynulo, že 70% návštevníkov by na Noc Reklamožrútov prišlo opäť.

Noc Reklamožrútov 2009. 23. októbra uvedie Palace cinemas v poradí už tretí ročník Noci Reklamožrútov, ktorý sa bude konať v bratislavskom Auparku. Aktuálny výber privezie na Slovensko 500 reklamných spotov a reklamných filmov z 54 krajín sveta. Jeden ucelený blok budú tvoriť historické reklamné spoty z archívu zakladateľa Noci Reklamožrútov, J.M.Boursicota a história reklamných spotov Amerického sna v rokoch 1950-1982 bude takisto tvoriť jeden komplexný celok.

Okrem toho diváci tento rok uvidia aj reklamné spoty s najznámejšími hereckými hviezdami z obdobia, kedy na svoj veľký prelom v hereckej kariére ešte len čakali. Uvidíte mladého Paula Newmana, Brada Pitta, Antonia Banderasa, ale aj Umu Thurman, Leonarda DiCapria, či Dr.Housea, teda Hugha Laurieho. Noc Reklamožrútov 2009 prinesie aj reklamné spoty s muzikálovými hviezdami, krátke filmy od svetoznámych režisérov Martina Scorseseho, či Johna Frankenheimera a tie najlepšie reklamy na autá v sekcii Satcar Festival. Viac na www.nocreklamozrutov.sk


Zdroj: Palace Cinemas Slovak republic

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Palace Cinemas

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.07 seknd