Bratislava (25.septembra 2009) - Z
výsledkov prieskumu o globálnej hospodárskej kríze, ktorý agentúra TNS
SK realizovala v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1 013
respondentov vyplýva, že pri bežných nákupoch si väčšina (71,5%)
obyvateľov Slovenska všíma rôzne akcie, letáky či špeciálne ponuky
oveľa viac ako v minulosti.
Dve tretiny (67,1%) opýtaných si pri nákupoch produktov krátkodobej
spotreby dávajú oveľa väčší pozor na to, čo si v predajni vkladajú do
košíkov a tri pätiny (60,1%) si vyberajú tieto produkty podľa ceny. Na
druhej strane, len dve pätiny (43,6%) ľudí sa pri bežných nákupoch
neobmedzujú a nakupujú rovnako ako predtým. Kvôli podpore slovenskej
ekonomiky uprednostňuje slovenských výrobcov a nakupuje bežné produkty
vyrobené na Slovensku viac ako tretina (37,0%) spotrebiteľov. Aj
napriek tomu, že existujú lacnejšie varianty produktov, tri desatiny
(29,1%) ľudí ostávajú stále verné svojim osvedčeným značkám.
Prieskum zisťoval aj názory ľudí na všetky ostatné výdavky
(ako napríklad nákup elektrospotrebičov, autá, dovolenky či ostatné
služby), ktoré majú slovenské domácnosti. Väčšina respondentov súhlasí
s tým, že sa aj pri nákupe drahších predmetov pozerajú na cenu viac ako
predtým (72,6%), a že ich viac motivujú akciové, prípadne výhodné
ponuky (70,8%).
Dve tretiny (65,9%) spotrebiteľov odkladajú väčšie
výdavky a investície na neskôr a viac ako polovica (53,0%) sa pri kúpe
rozhoduje výhradne podľa ceny a nie podľa značky. Naopak, necelé dve
pätiny sú aj naďalej presvedčené, že pri kúpe drahších tovarov je
rovnako rozhodujúca značka ako cena (39,4%), prípadne, že pri kúpe je
rozhodujúca hlavne značka ( 37,5%).
Zdroj: TNS SK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.